رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اعلام کرد: در سال زراعی 95-94 از مجموع یک هزار میلیارد ریال خسارت ناشی از خشکسالی که به کشاورزان این استان وارد شد، بیش از 850 میلیارد ریال آن به بهره برداران زیان دیده پرداخت شده است.
کد خبر: ۴۲۳۶۰۲
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 14 May 2017
تابناک فارس به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی فارس: محمد مهدی قاسمی بیان داشت: این میزان پرداخت غرامت از محل صندوق بیمه محصولات کشاورزی و تشکل های مردمی متعلق به بخش کشاورزی به حساب بهره برداران زراعی، باغی و دامی که مشمول بیمه بودند، واریز شده است.
وی، با اشاره به اینکه اعتبار مابقی مطالبات بهره برداران که حدود 10 درصد است تامین شده است، گفت: دلیل عدم پرداخت این مطالبات، مربوط به مشکل شماره حساب بهره برداران با ثبت اطلاعات موجود در سامانه است و به همین سبب از کشاورزان خسارت دیده که غرامت به حسابشان واریز نشده است درخواست می کنیم به بانک کشاورزی شهرستان خود مراجعه و برای رفع این مشکل اقدام کنند.
قاسمی بیان کرد: بیمه محصولات کشاورزی در سال زراعی جاری نیز در حال کارشناسی و ارزیابی است و برای تامین اعتبار آن پیگیرهای لازم در حال انجام است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس اظهار داشت: در سال زراعی جاری، پوشش بیمه کشاورزی برای حدود 150هزار هکتار از مزارع، 65 هزار هکتار از محصولات باغی، بیش از 415 هزار راس دام، حدود 13 هزار کندوی زنبور عسل و بیش از 40 میلیون قطعه مرغ نیمچه گوشتی، متعلق به بیش از 80 هزار نفر از بهره برداران فارس از سوی معاونت خدمات بیمه ای بانک کشاورزی این استان برقرار شده است.
مرغ نیمچه گوشتی، مرغی است که از پرورش جوجه یک روزه گوشتی حاصل و برای تولید گوشت آن پرورش داده می شود و معمولا بین ۴۲ تا ۵۶ روز نگهداری می شود.
وی گفت: عملیات بیمه گری نیز هم اکنون با سرعت و دقت مطلوب برای باغ های مرکبات، نخلستان ها، کشت های بهاره، مراتع، دام و طیور در حال انجام است.
او گفت: همچنین از سال زراعی 92-91 تاکنون، برآورد مجموع غرامت های ارزیابی شده در زیر بخش زراعت حدود 550 میلیارد ریال در زیر بخش باغبانی یک هزار و 400 میلیارد ریال و در زیر بخش دام و طیور حدود 400 میلیارد ریال است که طبق مقررات صندوق بیمه در وجه بیمه گذاران پرداخت شده است.
قاسمی ادامه داد: عملیات بیمه محصولات کشاورزی فارس در شعب بیمه ای بانک کشاورزی با مشارکت حدود 200 نفر از کارگزاران بخش خصوصی در قالب 13 شرکت خدمات بیمه ای با استقرار حدود 90 دفتر خدمت رسانی و با نظارت مستقیم 14نفر ناظر مقیم انجام می شود.
این مقام مسئول افزود: از سال زراعی 92-91 تاکنون حدود 405 هزار نفر از بیمه گذاران در بخش های زراعت، باغ و دام، امور بیمه بهره برداران فعال در این بخش را انجام داده اند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در بخش دیگری از مطالب خود گفت: از جمله موارد ارزشمندی که در سال 95 محقق شد، تنوع بخشی به نوع گزینه های بیمه پذیری در قالب بیمه عوامل خطر عمومی و تکمیلی در بیش از 25 محصول باغی و مزارع نیمه آبی مختص حوزه آبخور سد درودزن است.
قاسمی، گفت: انتقال سامانه الکترونیکی بیمه کشاورزی ایران (سابکا) به CS و ارتقای وضعیت گزارش گیری، تمدید مهلت های بیمه پذیری محصولات زراعی و باغی، فراهم کردن امکان تهاتر، عملیاتی کردن طرح پایش فنولوژی و ارزیابی خسارت گروهی در باغبانی از مهمترین اولویت های سال 96 این سازمان است.
فنولوژی که در لغت به معنای ظاهر شدن است، شاخه ای از علم است که روابط بین چرخه زندگی گیاهان و حیوانات و تغییرات محیط را مطالعه می کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار