تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) با بیان اینكه مردم شیراز دارای اصالت و صبغه دینی و مذهبی عمیق و طولانی هستند، گفت: مسئولان و متولیان باید در گسترش فضاهای مذهبی گام‌های بیشتری بردارند.
کد خبر: ۴۲۴۰۸۸
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۵ 14 May 2017
تابناک فارس به نقل از روابط عمومی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع): آیت‌الله سید علی اصغر دستغیب، تولیت این آستان مقدس در مراسم آغاز عملیات اجرایی ساخت مسجد ائمه اطهار(ع) در منطقه ۶ شیراز گفت: ماه معظم شعبان، ماهی بسیار بزرگ و درآمیخته با رحمت و رضوان الهی است و باید این فرصت را مغتنم شماریم.

وی با اشاره به آیات ۳۲ سوره زخرف و ۷۲ سوره توبه گفت: در عالم آخرت خشنودی خداوند دارای لذتی است که بر لذات بهشتی برتری داشته و ماه شعبان نیز بر گرفته از رحمت و رضوان الهی است و زمانی که رضوان الهی در دستور و برنامه‌های انسان باشد، کارها دارای ارزش بیشتری خواهد شد، بنابراین باید در این ماه الهی به رسول مکرم اسلام (ص) تأسی و توسل جوئیم.

رئیس هیئت امنا مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز استان فارس یادآور شد: نخستین حرکتی که از ابتدای ورود پیامبر(ص) به مدینه صورت گرفت ساخت مسجد بود، چراکه هرچیز ظاهری، باطنی، مادی و معنوی از مسجد نشئت می‌گیرد و آن‌گاه کارها دارای آثار و برکات بسیاری می‌شود.

آیت‌الله دستغیب گفت: قطعه زمینی توسط خیری جهت ساخت مسجد در خیابان جهاد سازندگی واقع در تپه تلویزیون به بنده واگذار شد و عده‌ای بر این باور بودند که با احداث مسجد امام حسن مجتبی(ع) شاهد ورود تعداد اندکی به این مکان مقدس خواهیم بود که این‌گونه نشد و با ورود نمازگزاران چهره این منطقه دگرگون شد.

مسئول معزز حوزه علمیه رضویه شیراز بیان كرد: حوزه علمیه رضویه نیز به کمک یکی از خیران بنام احداث و با پیگیری‌های فراوان برآن شدیم که درنزدیکی این مکان نیز مسجد احداث شود که با کمک شهرداری و خیران این امر به نتیجه مطلوب رسید.

تولیت و رئیس هیات امنا مسجد ائمه اطهار(ع) با اشاره به اینکه مسجد، محل بندگی، عبودیت خداوند متعال و نیز شست‌وشوی دل‌ها از منکرات وآلودگی‌هاست، گفت: اماکن مذهبی به ویژه مسجد و حسینیه، به جز برپایی فرایض دینی، محل مناسبی برای ارتباط خانواده‌ها و برگزاری اعیاد و مراسم دینی است.

وی یادآور شد: قبل از عملیات کلنگ زنی مسجد ائمه اطهار(ع)، عده‌ای براین باور بودند که ساخت مساجد در بعضی از مناطق شیراز به علت عدم استقبال نمازگزاران ضروری به نظر نمی‌رسد که این فکر اشتباهی است و مردم شیراز دارای اصالت و صبغه دینی و مذهبی عمیق و طولانی هستند و باید مسئولان و متولیان در گسترش فضاهای مذهبی گام‌های بیشتری بردارند.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) تأكید كرد: از مجموعه شهرداری به ویژه شهرداری شیراز و شورای اسلامی شهر در توسعه، گسترش و احداث فضاها و زیرساخت‌های عمرانی، فرهنگی و مذهبی و نیز احداث تونل و بزرگراه کوهسار مهدی(عج) تقدیر و تشکر می‌کنیم و هم چنین ضمن تشکر از قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) و دیگر دستگاه‌هایی که درصدد احداث و تکمیل مسجد ائمه اطهار(ع) هستند درخواست می‌کنیم به زودی آن را به پایان برسانند تا مردم منطقه شش که مستحضرید از میدان قصردشت تا منطقه معالی آباد که شعاع بسیار گسترده‌ای را در بر می‌گیرد نیز از نعمت فضای معنوی و روحانی مسجد بهره‌مند شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار