طرح توسعه مجموعه های تاریخی-فرهنگی حافظ و سعدی با هدف گسترش و تکمیل این بناهای مهم در شیراز در حال اجرا است.
کد خبر: ۴۲۴۰۹۳
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰ 14 May 2017
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: مصیب امیری مدیر کل میراث فرهنگی فارس بیان کرد: طرح توسعه مجموعه های تاریخی-فرهنگی حافظ و سعدی با هدف بسط و گسترش آرامگاه‌ها برای بهبود فضای پیرامونی است که می‌تواند بستر خوبی در راستای ارائه فرهنگ و جذب گردشگر فراهم کند       
امیری گفت: طرح توسعه آرامگاه‌های حافظ و سعدی پس از تامین اعتبار در سال 86 کلید خورد و در چند مرحله به سازمان ارجاع و پس از آن در استانداری مورد بررسی دقیق قرار گرفت تا به مرحله تصویب رسید و در سال 89 عملیات اجرایی آن آغاز شد.

وی ادامه داد: تقریبا اسکلت ساختمان و سازه مرکز فرهنگی سعدی شناسی که در ضلع شمالی آرامگاه قرار دارد احداث شده و فضای داخلی در دست طراحی است.

مصیب امیری با اعلام این که موزه مشاهیر نیز به صورت تقریبی 42 درصد عملیات را طی کرده است، می‌گوید: تسریع در پیشرفت طرح با تخصیص اعتبارات لازم می تواند در 3 سال آینده به بهره‌ برداری برسد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی و گردشگری با اشاره به این که توسعه این مجموعه های تاریخی- فرهنگی به منظور تغییر در مساحت و محدوده آن‌ها نیست عنوان کرد: به عنوان مثال در شمال آرامگاه حافظ زمینی به مساحت 8/2 هکتار خریداری و بازگشایی شده است تا طرح در آن اجرایی شود اما به هیچ عنوان با مراکز اطراف تجمیع نمی‌شوند و در کنار هم فعالیت دارند.

امیری اضافه کرد: این طرح تحت عنوان توسعه آرامگاه‌ها انجام نمی شود بلکه به عنوان باغ موزه مشاهیر در کنار آرامگاه حافظ قرار می‌گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار