استاندار فارس خطاب به سفیر فرانسه:
استاندار فارس با بیان این که این استان به لحاظ فرهنگی و ادبی مهم ترین استان ایران است، گفت: علاوه بر شاهچراغ(ع) که به عنوان یک زیارتگاه مذهبی سالانه میلیون ها نفر زائر دارد، آرامگاه دو تن از بزرگ ترین ادبای ایران و جهان،حافظ و سعدی، در شیراز قرار دارد.
کد خبر: ۴۲۴۰۹۸
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۷ 14 May 2017
محمد علي افشاني در ديدار با سفير فرانسه در جمهوري اسلامي ايران با بيان اين كه چهار اثر ثبت جهاني و سه هزار اثر ثبت ملي در استان فارس قرار دارد، اظهار داشت: آثار طبيعي كم نظيري در نقاط مختلف فارس وجود دارد و بناهاي تاريخي مربوط به هزاره هاي مختلف تمدني در اين استان قرار دارد.
 
وي با بيان اين كه استان فارس داراي 123 هزار كيلومتر مساحت و حدود چهار ميليون و 850 هزار نفر جمعيت است، تصريح كرد: فارس يكي از مهم ترين استان هاي تمدني ايران و جهان است.
 
وي با اشاره به اين كه سالانه حدود 10 ميليون تن محصولات كشاورزي شامل غلات، مركبات و محصولات دامي در استان فارس توليد مي شود، گفت: 40 ميليارد تن ذخاير معدني در استان وجود دارد و 20 نوع ماده معدني نيز هم اكنون در 400 معدن فعال استان فارس در حال بهره برداري است.
 
استاندار فارس با بيان اين كه چهار هزار و 700 واحد صنعتي كوچك و بزرگ در استان فارس در حال بهره برداري است، ادامه داد: به لحاظ پزشكي، شيراز مركز درمان جنوب كشور در رشته هاي مختلف است؛ به ويژه در زمينه پيوند كبد در سطح كشور رتبه اول را داراست و بيش از دو سوم از پيوندهاي كبد كشور در شيراز صورت مي گيرد كه بزرگ ترين مركز پيوند جهان به لحاظ تعداد به شمار مي رود.
 
مهندس افشاني با اشاره به اين كه به لحاظ چشم پزشكي و كاشت حلزون گوش استان فارس جايگاه ويژه اي در سطح كشور دارد، اظهار داشت: 260 هزار دانشجو در دانشگاه شيراز و ساير دانشگاه هاي استان فارس تحصيل مي كنند.
 
استاندار فارس با اشاره به اين كه ايران در منطقه خاورميانه، امن ترين كشور و استان فارس امن ترين استان ايران محسوب مي شود، تاكيد كرد: زمينه هر نوع سرمايه گذاري در اين استان فراهم است و اميدواريم اين سفر باعث ارتباط بهتر ميان سرمايه گذاران فرانسه و استان فارس شود.
 
مهندس افشاني با بيان اين كه از حضور سرمايه گذاران فرانسوي و انتقال تكنولوژي به استان فارس استقبال مي كنيم، ادامه داد: زمينه مبادلات اقتصادي و بازرگاني استان فارس با فرانسه فراهم است و با توجه به زمينه هاي فراوان گردشگري، تبادل گردشگر ميان فرانسه و استان فارس بايد بيش از گذشته باشد.
 
وي گفت: با توجه به ظرفيت هاي دانشگاه شيراز و دانشگاه علوم پزشكي شيراز مبادلات علمي در حوزه هاي پزشكي، فني و مهندسي و ساير بخش ها مي تواند گسترش پيدا كند.
 
استاندار فارس با تاكيد بر اين كه فرانسه به لحاظ تمدني بيش از ساير كشورهاي اروپايي و آمريكا داراي سابقه درخشاني است، افزود: انتظار داريم كشور فرانسه با استقلال راي، ارتباطات بين الملل با ايران و استان فارس را گسترش دهد.
 
مهندس افشاني با بيان اين كه در حوزه گاز استان فارس داراي دومين مخازن گازي كشور بوده و معادن نفتي بسياري آماده سرمايه گذاري خارجي دارد، گفت: با توجه به مجاورت با دريا و آب و هواي مناسب فارس، آماده هرگونه سرمايه گذاري هستيم.
 
وي ادامه داد: فرودگاه بين المللي شيراز در حال توسعه است و با اختصاص حدود 70 ميليون دلار اعتبار از جانب دولت به يكي از مهم ترين فرودگاه هاي بين المللي كشور تبديل خواهد شد.
 
استاندار فارس اظهارد اشت: با توجه به وضعيت دانشگاه هاي فرانسه آماده تبادل استاد و دانشجو ميان دانشگاه هاي استان و فرانسه هستيم.
 
در اين ديدار سفير فرانسه در جمهوري اسلامي ايران با بيان اين كه شيراز و  استان فارس جايگاه مهمي در دنيا دارد و همه با آن آشنا هستند، اظهار داشت: شيراز قلب تپنده فرهنگ ايران است و فارس كانون تمدني مهمي در دنيا محسوب مي شود.
 
فرانسوا سنمو با اشاره به اين كه استان فارس از لحاظ فرهنگي و پزشكي نقش مهمي داشته و قطب اقتصادي جنوب ايران است، ادامه داد: فرانسه يكي از كشورهاي امضا كننده برجام است و دولت جديد اين كشور به برجام احترام خواهد گذاشت.
 
وي با تاكيد بر اين كه فرانسه شريك اقتصادي خوبي براي ايران بوده و تلاش بسياري براي گسترش روابط با اين كشور مي كند، اظهار داشت: قراردادهاي بسيار بزرگي در حوزه خودرو و هواپيما ميان ايران و فرانسه امضا شده است و بايد تلاش كنيم قراردادهاي كوچك و متوسط نيز با شركت هاي فرانسوي به امضا برسد.
 
فرانسوا سنمو ادامه داد: نفت و گاز بخش بسيار مهمي است و در نمايشگاه نفت و گاز تهران 35 شركت فرانسوي شركت داشتند كه با شركت هاي ايراني ارتباط برقرار كردند.
وي با ابراز علاقه به گسترش مشاركت در زمينه هاي علمي با دانشگاه شيراز و تبادل استاد و دانشجو، تصريح كرد: از طرف فرانسه هيچ مشكلي براي آمدن اساتيد و دانشجويان فرانسوي به شيراز وجود ندارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار