رئیس دانشکده پیراپزشکی شیراز گفت: دومین کنگره بین المللی بیماری های خونی در شیراز برگزار شد.
کد خبر: ۴۲۴۱۲۵
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۶ 14 May 2017

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ دکتر نسرین شکرپور رئیس دانشکده پیراپزشکی شیراز گفت: دومین كنگره بین المللی بیماری های خونی با رویكرد چالش های جدید در تشخیص و درمان برگزار شد.

وی اضافه کرد: این كنگره به همت مركز تحقیقات علوم و فناوری تشخیص آزمایشگاهی و مركز تحقیقات هماتولوژی دانشگاه علوم پزشكی شیراز، در كلان منطقه پنج آمایشی برگزار شد.
 
رئیس دانشکده پیراپزشکی، محورهای كنگره را شامل هموگلوبینوپاتی، اختلالات خوش خیم و بدخیم خونی، عفونت در بیماری های خونی، طب انتقال خون و سل تراپی است و 46 سخنرانی از سوی استادان و محققان مطرح از كشورهای مختلف، نمایندگان انجمن خون شناسی اروپا(EHA) و همچنین استادان دانشگاه های علوم پزشكی شیراز، تهران، شهید بهشتی، دانشگاه تربیت مدرس و سایر دانشگاه های كلان منطقه و سازمان انتقال خون عنوان کرد.
 
دکتر شکرپور، ادامه داد: در این كنگره جدیدترین دستاوردهای درمانی و تشخیصی پیرامون بیماری های خونی در میزگردهای تخصصی بحث و تبادل نظر شد و از سوی محققان و پژوهشگران كشور، 350 مقاله به دبیرخانه كنگره ارسال شد كه 22 مقاله پذیرفته شده در قالب سخنرانی و 156 مقاله به صورت پوستر ارائه شد.

این کنگره سه روزه، در مجتمع فرهنگی ولایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، برگزار و همچنین تمبر یادبود كنگره از سوی حاضران امضا و به مقاله های برتر، اهدا شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار