فارس رتبه اول کمک های مردمی به نیازمندان را داراست
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان فارس گفت: فارس درجمع آوری کمک‌های مردمی و کمک به نیازمندان در کشور رتبه نخست را به خود اختصاص داده است./رئیس اداره اجرایی زکات استان فارس اظهار داشت:در سال گذشته بیش از ۲۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان زکات از مردم استان فارس جمع آوری و این استان مقام نخست کشور را به خود اختصاص دادند
کد خبر: ۴۲۴۲۱۰
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۰ 15 May 2017
به گزارش تابناک فارس:محمد بذرافشان اظهار داشت: عملکرد کمیته امداد امام خمینی فارس در جمع‌آوری کمک‌های مردمی و اعطای کمک به نیازمندان افزایش 91 درصدی داشته است و نسبت به مدت مشابه 2 سال گذشته که 600 میلیون تومان بوده است، در سال 95 این رقم به 4 میلیارد تومان رسید.

مدیرکل عشایر استان فارس نیزبیان داشت: در سال جاری با وجود خشکسالی و شرایط سخت عشایر شاهد جمع‌آوری 250 میلیون تومان وجوه زکات از سوی جامعه عشایری بودیم که صرف همان مناطق شده است.
 
 
رئیس اداره اجرایی زکات استان فارس هم با اشاره به آمار مقایسه میزان زکات جمع آوری مردم این استان در فرودین ۹۶ نسبت به مدت مشابه پارسال گفت: در این زمینه شاهد رشد ۱۵۰ درصدی هستیم.
 
حجت الاسلام سیدعلی اکبر جعفری اظهار داشت:در سال گذشته بیش از ۲۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان زکات از مردم استان فارس جمع آوری و این استان مقام نخست کشور را به خود اختصاص دادند که این نشان می‌دهد فارسی‌ها در قله هستند و برای فقرا و نیازمندان از مال و خود دریغ نمی‌کنند.

رئیس اداره اجرایی زکات استان فارس گفت: براساس احکام شرع مقدس اسلام کشاورزانی که ۸۴۷ کیلوگرم برداشت گندم و جو دارند مشمول پرداخت زکات می‌شوند.

وی افزود: در صورتی که محصول آنان به صورت آبی کشت شده باشد یک بیستم و در صورت دیم بودن محصول نیز یک دهم آن را صرف زکات می‌کنند.

جعفری از تمام کشاورزان نسبت به پرداخت زکات دعوت کرد و گفت: بخش زیادی از این زکات صرف کمک به نیازمندان منطقه و عمران و آبادانی روستاها می‌شود.
 
وی با اشاره به هزینه‌کرد زکات در امور فقرا خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه بیش از 2 میلیارد ریال در امر جهیزیه، بیش از 3 میلیارد ریال کمک‌هزینه درمان، بیش از 2 میلیارد ریال به امر آموزش و تحصیل و مبالغی نیز برای احداث مسکن، مسجد، آزادی زندانیان و سایر فعالیت‌های خیرخواهانه اختصاص یافته است.

رئیس اداره زکات استان فارس با اشاره به اینکه استان فارس با بیش از 5 میلیون نفر جمعیت قادر به جمع‌آوری نزدیک به 30 میلیارد تومان زکات فطریه است، افزود: برای تسریع در ارائه خدمات فرهنگی، عمرانی و اجتماعی به ویژه کمک به محرومان، مبالغ جمع آوری شده در همان محل و منطقه صرف می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار