مناطق گردشگری شهرستان سپیدان از نبود برخی امکانات رفاهی رنج می‌برند و این امر، بازخوردی منفی در جهت رشد صنعت توریسم در شهرستان سپیدان دارد.
کد خبر: ۴۲۴۲۱۵
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰ 15 May 2017
تابناک فارس به نقل از مارگون:  متأسفانه زیرساخت‌های لازم جهت توسعه صنعت گردشگری درنگین زاگرس مطلوب نیست و مناطق گردشگری از نبود برخی امکانات رفاهی رنج می‌برند و این امر، بازخوردی منفی در جهت رشد صنعت توریسم در شهرستان سپیدان دارد.

ظرفیت‌های بی‌نظیر شهرستان سپیدان دربخش صنعت گردشگری، می تواند باعث رونق این صنعت در چهار فصل سال شود  سپیدان  یا نگین زاگرس سرزمینی است که به طور طبیعی برای جهانگردی و سیاحت بسیار مناسب است.

 داشتن فرهنگ و میراث تاریخی بی‌نظیر، تمدن باستانی، میهمان‌نوازی مردمان این سرزمین و بسیاری از جاذبه‌های گوناگون ومواهب های طبیعی دیگر می‌توانند عواملی برای جذب گردشگر باشند.

در شهرستان سپیدان به دلیل وجود مناطق طبیعی و تاریخی گوناگون و فضای باز متعدد در شهرستان سپیدان، سرمایه‌گذاران داخلی و علاقه‌مندان این حوزه، می توانند از امکانات و زیر ساخت‌های بسیار عالی این منطقه برای ساخت مراکز اقامتی سنتی و مدرن استفاده نمایند.

امنیت در توسعه صنعت گردشگری، سپیدان را یکی ازناب ترین مناطق کشورتبدیل نموده است .امنیت و گردشگری دو مقوله وابسته به یکدیگر در ارتباط تنگاتنگ هستند، به عبارت دیگر امنیت و گردشگری در تعامل دوجانبه هم می‌توانند تأثیر افزایشی بر هم داشته باشند و هم تأثیر کاهشی، به این معنا که افزایش امنیت، باعث رونق  گردشگری خواهد شد و بالعکس؛ بنابراین گردشگری ارتباط مستقیمی با مقوله امنیت دارد که خوشبختانه این عامل مثبت در شهرستان الشتر نیز حاکم است.

اما متاسفانه عملکرد ضعیف مجموعه‌ها و نهادهای مربوطه در خصوص توسعه بخش گردشگری در شهرستان سپیدان با وجود آنکه طبیعت زیبا و چشم‌نواز شهرستان سپیدان، بستری مناسب برای حضور گردشگران و مسافرانی از سراسر کشور است اما عدم وجود سرویس‌های بهداشتی در مناطق گردشگری یا مناسب نبودن جاده‌های مواصلاتی برخی مناطق دیدنی این شهرستان، به ضرر صنعت توریسم منطقه و عامل کاهش بازدیدکنندگان از مناطق یاد شده خواهد بود.

شاید بتوان گفت که سپیدان به عنوان نگین در طبیعت استان وجنوب کشوراز این صنعت مهم بهره مطلوب را نبرده است زیرا تنها داشتن توانمندی یک سرزمین برای توسعه صنعات گردشگری کفایت نمی‌کند بلکه همت مسئولین هم عامل بالندگی یک شهر و نهایتاً یک کشور است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار