رئیس كل دادگستری فارس با اشاره به تبلیغات گسترده كاندیداها در انتخابات تأكید كرد كه پایه‌های نظام مقدس اسلامی بر اعتماد مردم استوار است و زیر سئوال بردن ارزش‌های اسلامی و تخریب دستاوردهای انقلاب خیانت محسوب می‌شود.
کد خبر: ۴۲۴۵۱۹
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸ 15 May 2017
 علی القاصی‌مهر، رئیس كل دادگستری فارس در مراسم بهره‌برداری از ساختمان دادگستری شهرستان فسا، گفت: ایجاد شور و نشاط انتخاباتی مورد خواست و تأکید همه است، اما دستگاه قضایی با کسانی که بخواهند با رفتارهای هنجارشکن اهداف دشمنان نظام را تأمین کنند، مقابله و برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه اهتمام مسئولان قضایی تأمین همه جانبه امنیت انتخابات است، گفت: همه اقدامات آگاهی‌بخشی اولیه و تذکر بایدها و نبایدهای قانونی انتخابات به کاندیداها و مسئولان ستادهای انتخاباتی اعلام و ابلاغ شده است و افراد بهانه‌ای در جهت عدم آگاهی از مقررات نخواهند داشت.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس با تأکید بر اینکه ستادهای پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی مطابق دستورالعمل ابلاغ شده تشکیل و در حال پیگیری و رصد دقیق فضای انتخاباتی است، گفت: دستگاه قضایی در فارس به وظیفه قانونی خود عمل كرده است.

وی ادامه داد: نكته حائز اهمیت آگاهی عمومی از افزایش فعالیت‌های توطئه‌آمیز و تحریک‌کننده دشمنان نظام و انقلاب است که با حضور پرشور و آگاهانه مردم خنثی خواهد شد.

این مقام قضائی، سابقه شیطنت‌های دشمنان نظام و انقلاب را طولانی خواند و افزود: دشمنان ما هرگز دست از نقشه‌های شیطانی و شوم خود بر نداشته‌اند و در هر دوره از تاریخ انقلاب خصومت‌های آنان به نحوی ظهور و بروز داشته که همواره با حضور همیشه در صحنه مردم، نقشه‌های آنان نقش برآب شده است.

وی با انتقاد از اینکه متأسفانه برخی افراد در گذشته با اهداف دشمنان همسو شده و به رفتارهایی دست زده‌اند که تبعات اجتماعی و سیاسی زیادی برای کشور در بر داشته است، گفت: دستگاه قضایی نسبت به این امور اِشراف کامل دارد و عزم و اهتمام ما در دستگاه قضایی برخورد قاطع با کسانی است که بخواهند به بهانه‌های واهی و با سوء استفاده از احساسات عمومی به اعتبار نظام و اعتماد مردم لطمه وارد کنند.

رئیس کل دادگستری استان فارس با انتقاد از برخی بدرفتاری‌های انتخاباتی و سوژه سازی برای دشمنان گفت:پایه‌های نظام مقدس اسلامی بر اعتماد مردم استوار است و زیر سئوال بردن ارزش‌های اسلامی و تخریب دستاوردهای انقلاب خیانت محسوب می‌شود.

وی گفت: هرگز نباید فراموش کنیم که اگر امروز می‌توانیم در کشور و در سایه نظام جمهوری اسلامی انتخابات برگزار كرده یا كاندیدای انتخابات شویم، از برکت خون شهدا است؛ لذا حرمت خون شهدا باید حفظ شده و مقدس شمرده شود.

رئیس شورای قضایی استان فارس در ادامه گفت: با دستورات قضایی تمام تحرکات غیر قانونی و یا حمایت‌های عوامل فتنه یا ترغیب افراد به ارتکاب رفتارهای هنجارشکنانه از سوی نهادهای انتظامی، امنیتی و نظامی مستند شده و در دستگاه قضایی به صورت ویژه رسیدگی خواهد شد.

القاصی‌مهر با بیان اینکه پس از عبور برخی کاندیدها از خطوط قرمز نظام بعضی از طرفداران نیز به انجام اقدامات هنجارشكن دست زده و به ارزش‌های نظام حمله كرده‌اند، بر استقلال رأی و نظر مجموعه قضایی و نگاه فرا جناحی دادگستری استان فارس درامر انتخابات تأکید کرد و افزود: مسئولان امر اجرایی و نظارتی انتخابات نباید اجازه دهند برخی رفتارهای ساختارشکن شکل بگیرد.

مقام ارشد قضایی استان فارس، نسبت به شکل‌گیری هرگونه تجمع غیر قانونی توسط هوادارن هر کاندیدا هشدار داد و گفت: همان‌گونه که پرونده‌های تخلف و تعرض به حقوق مردم در انتخابات گذشته پیگیری و برای عوامل آن اشد مجازات در خواست شد در این انتخابات نیز کلیه جرائم را به صورت ویژه بررسی و رسیدگی خواهیم کرد.

القاصی‌مهر از مردم خواست تحت تاثیر هیجانات و احساسات ایجاد شده توسط برخی افراد قرار نگیرند و تنها به رقابت‌های سالم و فارغ از جناح‌بندی‌ها توجه و با حضور پر نشاط و گسترده خود نقشه‌های دشمنان انقلاب را نقش برآب كنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار