انتخابات شوراهای اسلامی در10 شهر استان شامل جهرم، لارستان، مرودشت، فیروزآباد، فسا، داراب، نورآباد ممسنی، آباده، کازرون و شهر صدرا شیراز به شکل تمام الکترونیک برگزارمی شود
کد خبر: ۴۲۴۹۴۵
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱ 16 May 2017
بر مبنای آخرین اطلاعات آماری؛ جمعیت شهر شیراز در سرشماری سال 95 به یک میلیون و  869 هزار نفر رسید و آنطور که رحیمی رئیس اداره سیاسی فرمانداری شیراز می گوید60 درصد از این تعداد شرایط رای دادن در انتخابات 29اردیبهشت را دارند؛‌ که بر این اساس تعداد رای دهنده ها در شهر شیراز به یک میلیون و 121 هزار و400 نفرمی رسد.

همچنین معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس و رئیس ستاد انتخابات استان تعداد افراد واجد شرکت در انتخابات پیش رو را از مجموع چهار میلیون و 851 هزار و 274 نفر جمعیت این استان، سه میلیون و 429 هزار و 553 نفر اعلام کرد.

به گفته پژوهش تعداد داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان 17 هزار و 264 نفر است که از این تعداد 940 تن مربوط به شهرستان شیراز (شیراز، صدرا، زرقان، داریون، خان زنیان، لپویی) است.

*60درصد جمعیت شیراز شرایط حضور

 در انتخابات را دارند

ابراهیم رحیمی رئیس اداره سیاسی فرمانداری شیراز در رابطه با افراد واجد شرکت در انتخابات به «افسانه» می گوید: 60درصد از جمعیت شیراز براساس سرشماری سال 95 واجد شرایط شرکت در انتخابات و حق رای دادن هستند .

با توجه به اینکه جمعیت شیراز در سرشماری سال 95 جمعیت شیراز به یک میلیون و 869 هزار نفر رسید با این وجود یک میلیون  و 121 هزار و400 نفر در شهر شیراز شرایط رای در انتخابات 96 را دارندکه از این تعداد، 78 هزار و 481 نفر را رای اولی ها شامل می شوند.

* انتخابات شورای شهر در شهرستان شیراز در725 شعبه برگزارمی شود

رحیمی در رابطه با تعداد شعبه های اخذ رای درشهرستان شیراز می گوید: در مجموع انتخابات شورای شهر در شهرستان شیراز در725 شعبه برگزار می شود.

همچنین رئیس ستاد انتخابات استان تعداد شعبه های اخذ رای انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در فارس سه هزار و 571 شعبه و در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا سه هزار و 533 شعبه ثابت و سیار اعلام کرده است.

انتخابات شوراهای اسلامی در10 شهر استان شامل جهرم، لارستان، مرودشت، فیروزآباد، فسا، داراب، نورآباد ممسنی، آباده، کازرون و شهر صدرا شیراز به  شکل  تمام  الکترونیک  برگزارمی شود

 رحیمی در رابطه با شرایط برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در شهر صدرا می گوید: تجهیزات کامل برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در شهر صدرا فراهم شده ونیروهای مرتبط هم آموزش دیده اند.

وی اضافه می کند: با برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در شهر صدرا ودیگر شهرستان های استان نتایج آرا با توجه به عدم نیاز به شمارش زودتر اعلام می شود.

در مجموع و به گفته معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس برگزاری  انتخابات به شکل تمام الکترونیک در 558 شعبه برگزار می شود.

*عمده تخلفات انتخاباتی در قالب بنر های غیر مجاز بوده است

رئیس اداره سیاسی فرمانداری شیرازدر رابطه با تخلفات نامزد های انتخابات می گوید: عمده تخلفات به دلیل رعایت نکردن اقلام تبلیغات مجاز بوده است که در قالب بنرهای غیرمجاز صورت گرفته است.

رحیمی تصریح می کند:‌کاندیدهایی که تبلیغات غیر مجاز داشته اند هم در قالب تذکر و هم تشکیل پرونده به مراجع قضایی ارجاع داده شده اند.

وی در رابطه با اسامی متخلفین می گوید: تاکنون تعداد افراد متخلف و اینکه چه کسانی تخلف داشته اند اعلام نشده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار