مدیركل صدا و سیمای فارس گفت: با تغییری كه در سبك زندگی ایجاد شده است، می‌توانیم به عشایر رجوع كنیم و از آن‌ها كمك بخواهیم تا سبك زندگی ایرانی ـ اسلامی جامعه ما برگردانده شود.
کد خبر: ۴۲۴۹۵۱
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹ 16 May 2017
تابناک فارس به نقل از ایکنا:سید تقی سهرابی، مدیركل صدا و سیمای فارس شب گذشته، ۲۴ اردیبهشت‌ماه در نشست شورای فرهنگ عمومی این استان با تأكید بر اینكه باید به این نتیجه برسیم كه عشایر ظرفیت بسیار خوبی برای كشورمان هستند، گفت: همچنین باید بپذیریم ما از این ظرفیت به نحو مطلوبی استفاده نكردیم.

وی، اعتقاد دارد كه سبك زندگی جامعه كنونی ما تغییر پیدا كرده است، افزود: با تغییری كه در سبك زندگی ایجاد شده است می‌توانیم به عشایر رجوع كنیم و از آن‌ها كمك بخواهیم تا سبك زندگی ایرانی ـ اسلامی جامعه ما برگردانده شود.

سهرابی با بیان اینكه در جوامع عشایر مباحث فرهنگی خاص و خرده فرهنگ‌های خاصی وجود دارد كه باید حتماً در خود منطقه آن‌ها بدان توجه كنیم، گفت: ما باید فضاهای مورد نیاز را در بین خود عشایر ایجاد كنیم و آنچه كه دارند را با پرداختن به آن تقویت كنیم.

مدیركل صدا و سیمای فارس با یادآوری اینكه این مسئله در همه دنیا مرسوم است و از جاهایی كه زندگی‌های خاصی وجود دارد بهره‌برداری كرده و به نفع منافع ملی استفاده می‌كنند، گفت: حدود ۱۲ و نیم درصد از جامعه عشایری كشور در فارس قرار دارند.

وی در ادامه از تهیه مستند مأذون قشقایی، یكی از چهره‌های شاخص جامعه عشایری كشور خبر داد و گفت: این مستند هم‌اكنون مراحل پایانی خود را طی می‌كند كه در آن آیین‌های محلی عشایر ترك زبان استان فارس به تصویر كشیده شده است.

سهرابی با بیان اینكه برای جایگاه عشایر فارس در تولید ملی ۱۳ برنامه تدارك دیده‌ایم، گفت: ظرفیت كار رسانه‌ای در خصوص عشایر فوق‌العاده زیاد است آن هم با تنوعی كه در جامعه عشایر وجود دارد.

مدیركل صدا و سیمای فارس در پایان تأكید كرد كه باید از ظرفیت عشایر در جایگاه خودش استفاده كنیم و نه تغییر در سبك زندگی آن‌ها ایجاد كنیم و نه آن‌ها را از محل زندگی خود آورده و به حالت نمایشگاهی از آن‌ها استفاده كنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار