۵۰۰ اصله نهال یارانه‌ای کشت بافت نخل رقم پیارم و زاهدی میان باغداران شهرستان گراش توزیع شد.
کد خبر: ۴۲۵۱۹۶
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۶ 16 May 2017
تابناک فارس به نقل از مهر :با هدف احداث باغ، تکمیل و جایگزین کردن درختان سالم و جدید به جای درختان معیوب و گسترش کشت ارقام صادراتی خرما، ۱۵۰ اصله نهال یارانه‌ای کشت بافت رقم پیارم و ۳۰۰ پاجوش ریشه دار رقم زاهدی در بین  باغداران  شهرستان گراش  توزیع شد.

مدیر جهاد کشاورزی گراش با بیان مزیت تکثیر خرما به روش کشت بافت به خبرنگار مهر گفت: درختان خرمای حاصل از کشت بافت تمام صفات والد نظیر مقدار محصول، وضعیت رشد، مقاومت به آفات و بیماری ‌ها را دارا هستند.

علی جوکار با اشاره به اینکه رقم پیارم از ارقام صادراتی بوده که از بازار پسندی بالا برخوردار است، افزود: از آنجایی که این رقم نیمه خشک محسوب می شود و برداشت و نگهداری آن نسبت به سایر ارقام منطقه راحت‌تر و با صرف وقت و هزینه کارگری کمتری همراه است، کشت آن به باغداران توصیه می شود.

وی گفت: تا کنون تعداد ۱۵۰ اصله نهال پیارم کشت بافتی و ۳۰۰ اصله پاجوش رقم زاهدی یارانه دار در میان باغداران شهرستان توزیع شده که بیشترین تعداد نهال‌ها به باغداران بخش ارد تعلق گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی گراش اظهارداشت: در سال جاری مبلغ ۶۰میلیون ریال یارانه نهال استاندارد در قالب کمک بلاعوض به باغداران پرداخت شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار