استقبال کم مردم شیراز از لیست های انتخاباتی شورای شهر و انتخاب افراد متخصص و برتر از میان گروه ها.
کد خبر: ۴۲۵۹۴۴
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۸ 17 May 2017
خبرگزاری مهر نوشت: با نزدیک شدن به زمان انتخابات پنجمین دوره شورای شهر شیراز شور و هیجان بیشتری در سطح شهر مشاهده می شود در کوچه و خیابان دوستان و آشنایان به دنبال جمع آوری رای برای کاندیدای نزدیک به خود هستند.

اما در این میان استقبال مردم شیراز با انتخابات مجلس به گونه ای تغییر کرده و کمتر اشتیاقی برای رای دادن به لیست وجود دارد و بیشتر به دنبال انتخاب افراد متخصص از لیست های منتشر شده هستند.

تا این لحظه در شیراز آنچه که مشخص است معرفی لیست های مختلف توسط گروه ها، سازمانهای مردم نهاد و جوامع گوناگون است که در کنار این لیست ها، گروه ها و احزاب سیاسی نیز در حال تلاش برای جمع آوری رای هستند.

تبلیغات خیابانی، فضای مجازی، میهمانی های گفت و گو و شام و گرفتن وعده های مختلف از محلات شهر از جمله راه هایی است که نامزدهای انتخابات شورای شهر شیراز مد نظر قرار داده اند اما آنچه که تا این لحظه برای مردم دارای اهمیت است تخصص افراد است.

شورای شهر شیراز در این دوره شاهد حضور ۱۳ عضو خواهد بود .

اما شهرستان شیراز به ۱۲ مرکز تقسیم شده که هر مرکز متولی تعدادی از شعب اخذ رای خواهد بود .

 ۷۲۵ شعبه اخذ رای پیش بینی شده و در هر شعبه ۲ صندوق قرار دارد.

 ۵۹۴ شعبه اخذ رای شهری، ۱۲۱ شعبه روستایی و ۱۰ شعبه عشایری آماده شده است.

 ۶۴۸ شعبه ثابت و ۷۷ شعبه سیار که از کل شعب اخذ رای ۵۴۲ شعبه در شهر شیراز، ۲۸ شعبه در شهر صدرا، ۷۳ شعبه در بخش مرکزی، ۴۲ شعبه در زرقان و ۴۰ شعبه در ارژن قرار دارد.

در بحث چگونگی اخذ رای نیز تنها در شهر صدرا انتخابات الکترونیکی برگزار خواهد شد.

 اما در استان فارس  نیز از مجموع چهار میلیون و ۸۵۱ هزار و ۲۷۴ نفر جمعیت این استان، سه میلیون و ۴۲۹ هزار و ۵۵۳ نفر واجد شرکت در انتخابات هستند که  از این تعداد، ۷۸ هزار و ۴۸۱ نفر را رای اولی ها شامل می شوند.

انتخابات شوراهای اسلامی در ۱۰ شهر استان شامل جهرم، لارستان، مرودشت، فیروزآباد، فسا، داراب، نورآباد ممسنی، آباده، کازرون و شهر صدرا شیراز که شمار اعضای شورای شهر در آنها هفت نفر است به شکل تمام الکترونیک در ۵۵۸ شعبه برگزار می شود.

تعداد داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان ۱۷ هزار و ۲۶۴ نفر هستند که از این تعداد ۹۴۰ تن مربوط به شهرستان شیراز (شیراز، صدرا، زرقان، داریون، خان زنیان، لپویی) است.

البته تعدادی از کاندیداهای شهرستانهای استان فارس نیز در حال انصراف هستند و یا طی چند روز گذشته انصراف داده اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار