ورود دام به مناطق ییلاقی استان فارس آزاد شد.
کد خبر: ۴۲۵۹۹۰
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 18 May 2017
تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با اعلام این خبر گفت: مبادی ورودی مناطق ییلاقی توسط اکیپ‌های ثابت و سیار یگان حفاظت منابع طبیعی کنترل میشودتا از ورود زود هنگام و بدون مجوز هرگونه دام به مراتع ییلاقی و تخریب مراتع در این مناطق جلوگیری شود.
عبدالحسین یوسفی با بیان اینکه زمان حرکت کوچ ماشینی عشایر و دامداران کوچ رو توسط تریلی، کامیون وکامیونت از ابتدای هفته جاری آغاز شده اظهار داشت:عشایر کوچ رو بایدمجوزهای لازم را همراه داشته باشند.
وی افزود:هرگونه ورود زودهنگام، غیر قانونی بوده ودرصورت مشاهده، پروانه چرای دامداران باطل خواهد شد.
وی گفت: بهره برداران مستقر درمراتع قشلاقی استانهای همجوار ازجمله بوشهر، خوزستان، کهکیلویه و بویر احمد (گچساران) و یزد از ۱۵ فروردین ماه به مراتع ییلاقی استان فارس وارد شدند
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس، درخصوص ورود عشایر کوچنده به حوزه شهرستان شیراز هم افزود: زمان حرکت برای ورود این دسته از دامداران نیز ازمسیرهای کوار، دشت ارژن، کوهمره سرخی و بعد از دهم اردیبهشت ماه سال جاری در نظر گرفته شده بود. وی افزود: ورود زودهنگام عشایر باعث تخریب و فقیر شدن مراتع واز بین رفتن آن می‌شود و در صورت همکاری مطلوب عشایردراجرای طرح کنترل کوچ بهاره، علاوه بر افزایش علوفه موجب حفظ و احیاء مراتع نیز خواهد شد.
استان فارس دارای هفت میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار عرصه‌های مرتعی و دو میلیون و ۸۰۰ هزار واحد دامی مجاز است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار