دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی گفت: بنا به اذعان مسؤولان مذاکره‌کننده کشورمان، طرف مقابل نه به روح برجام و نه به متن آن پایبند نبوده است.
کد خبر: ۴۲۵۹۹۱
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰ 18 May 2017
تابناک فارس به نقل از فارس: سعید جلیلی ظهر امروز در جمع کثیری از جوانان و حامیان حجت‌الاسلام رئیسی در مسجد جامع شهر لار، اظهار داشت: دوستان ما با وعده اینکه با مذاکرات کاری خواهند کرد که هم چرخ سانتریفیوژها بچرخد و هم چرخ اقتصاد وارد مذاکره شدند که متأسفانه هیچکدام تحقق نیافت.

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه بنا به اذعان مسؤولان مذاکره کننده کشورمان، طرف مقابل نه به روح برجام و نه به متن آن پایبند نبوده است، تصریح کرد: افتخار دولت «اوباما» در بیانیه پایانی‌اش پلمب تأسیسات هسته‌ای ایران بدون شلیک حتی یک گلوله بود.

جلیلی ادعای دولت در جذب سرمایه خارجی برای رونق تولید، کاهش بیکاری، بازگشت عزت به گذرنامه ایرانی را کذب دانست و پر کردن راکتورهای هسته‌ای اراک، ناراحتی از انجام آزمایش‌های موشکی، گلایه از نصب تابلو علیه آمریکا در خیابان‌ها، ترساندن مردم از جنگ و غیره را مغایر با شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» خواند.

وی در ادامه انتقادات خود با بیان اینکه آنچه 6 قدرت دنیا را به پای میز مذاکرات کشاند قدرت جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف و به ویژه هسته‌ای بود، افزود: موفقیت‌های ملت ایران را با بتون پر می‌کنند و نام آن را «بُرد-بُرد» می‌گذارند؛ در گذشته دشمن مجبور به اَخم می‌شد اما امروز به ما نیشخند می‌زنند و تنها پس از گذشت یکسال از برجام، 83 قطعنامه و بیانیه علیه ایران در آمریکا صادر می‌شود.

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی بیکاری، عدم امکان ازدواج برای جوانان، افزایش طلاق، رشد چشمگیر نقدینگی، بدهکاری‌های دولت و غیره را موجب سلب آسایش اجتماعی و برهم زننده امنیت دانست.

جلیلی همچنین در ابتدای سخنان خود لارستان را مصداق بارزی از وحدت شیعه و سنی در کشور عنوان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار