رئیس مرکز تحقیقات سیاستگزاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: براساس آمار انجمن بیماری گوارشی کشور تاکنون 50 هزار بیمار گوارشی التهام روده‌ای شناسایی شده‌اند.
کد خبر: ۴۲۶۳۶۵
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۲ 19 May 2017
تابناک فارس به نقل از فارس:کامران باقری لنکرانی در حاشیه برگزاری سیمنار بیماری التهابی روده‌ای به مناسبت هفته سلامت اظهار داشت: در هفته 25 بیمار التهام روده‌ای در استان فارس شناسایی و طبق پیش‌بینی‌ها از هر هزار نفر یک نفر در کشور مبتلا به بیماری التهاب روده‌ای هستند.
وی با اشاره به اینکه در هفته نخست خردادماه که به عنوان هفته گوارش در دنیا و ایران نامگذاری شده است، برنامه‌های متعددی برگزار خواهد شد، افزود: مصرف غذاهای غربی و نوشابه و نیز استعمال دخانیات از جمله عوامل بروز بیماری گوارشی  و التهاب روده‌ای است.
رئیس مرکز تحقیقات سیاستگزاری سلامت خاطرنشان کرد:شرکت‌های زیست‌فناوری بومی برای مقابله با بیماری گوارشی اقدام به تهیه و تولید داروهای بیولوژیک کرده‌اند.
وزیر اسبق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: بیماری التهاب روده‌ای ابتدا در جوانان وسپس میان‌سالان بیشتر خود را نشان می‌دهد و  اگر در تشخیص این بیماری تعلل شود مزمن و درمان آن به سختی صورت می‌گیرد.
وی بیان داشت: برای مقابله با این بیماری در مرحله نخست شناسایی و درمان به هنگام توسط پزشکان ضروری است و با پیشرفت علم جراحی در کشور و استفاده از آخرین تکنیک‌ها و ابزارهای روز دنیا  بدون باز کردن شکم عمل جراحی روی بعضی از بیماران انجام می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار