سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC گفت: در رتبه بندی لایدن در سال ۲۰۱۷ میلادی ۱۸ دانشگاه از جمهوری اسلامی ایران در جمع دانشگاه‌های برتر جهان قرار گرفتند.
کد خبر: ۴۲۷۴۳۳
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱ 21 May 2017
محمد جواد دهقانی سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام اظهار داشت: در فهرست جدید دانشگاه‌های برتر در نظام رتبه بندی لایدن، جمهوری اسلامی ایران با 17 دانشگاه در میان کشورهای اسلامی بیشترین تعداد دانشگاه برتر را در اختیار دارد و ترکیه با 16 دانشگاه، مالزی با 5 دانشگاه و عربستان سعودی با 4 دانشگاه دراین نظام رتبه بندی در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

دهقانی گفت: در جدیدترین رتبه بندی لایدن، علاوه برافزایش حضور تعداد دانشگاه‌های ایران، شاهد ارتقای رتبه اکثر دانشگاه‌های کشورمان نیز و در این فهرست دانشگاه تهران از رتبه 228 درسال 2016 به رتبه 195 و نیز دانشگاه امیر کبیر از رتبه 325 درسال 2016 به رتبه 292 ارتقا رتبه یافته‌اند.

سرپرست ISC اظهار داشت : لایدن از سیستم‌های رتبه‌بندی معتبر بین‌المللی در کشور هلند است و هر ساله به رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان می‌پردازد. معیارهای این نظام به دو دسته کلی شاخص‌های تاثیر و همکاری‌های علمی تقسیم می‌شوند. اطلاعات مربوط به این شاخص‌ها از پایگاه داده‌ علوم ( (Web of SCIENCE جمع‌آوری می‌شود. در رتبه بندی سال 2017 از اطلاعات مستخرج چهار سال در فاصله زمانی 2015 -2012 استفاده شده است.

وی افزود: همچنین در رتبه بندی لایدن در سال 2016، 14 دانشگاه تهران، صنعتی امیرکبیر، علوم پزشکی تهران، صنعتی شریف، تربیت مدرس، علم و صنعت ایران، صنعتی اصفهان، دانشگاه شیراز، فردوسی مشهد، تبریز، شهید بهشتی، علوم پزشکی شهید بهشتی، خواجه نصیرالدین طوسی و اصفهان در فهرست دانشگاه‌های برتر قرار گرفتند.

تعداد دانشگاههای برتر کشور ما در رتبه بندی لایدن در سال 2015 تعداد 13 دانشگاه بود که این تعداد در سال 2016 به 14 و در سال 2017 به 18 دانشگاه افزایش یافته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار