مديرعامل شركت شهرك‌های صنعتی فارس از ثبت فرش قشقایی و گبه فارس در سازمان جهانی مالکیت فکری WIPOT خبر داد.
کد خبر: ۴۲۷۹۴۷
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰ 22 May 2017
تابناک فارس به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس: شاهپور قنبری در جلسه بررسی برنامه‌های کنسرسیوم فرش دست‌بافت فارس با اشاره به جایگاه برتر این استان در تولید فرش دست‌بافت اظهار داشت: حمایت از ایجاد خوشه فرش دست‌بافت در استان فارس بر اساس سیاست‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی و با توجه به وجود مزیت‌های موجود در فارس در بخش فرش در دستور کار شرکت شهرک‌های صنعتی فارس قرار گرفت و امسال وارد سومین سال فعالیت خود شده است.

وی تشکیل 3 کنسرسیوم صادراتی در خوشه فرش دست‌بافت فارس را اقدامی موثر در زمینه انجام فعالیت‌های توسعه بازار صادراتی اعلام کرد و گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، با اختصاص یارانه و مشوق‌ها، از حضور اعضای کنسرسیوم فرش فارس در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی حمایت و بسترهای لازم را برای عرضه مناسب دست‌بافته‌های تولیدی در بازارهای صادراتی و داخلی فراهم می‌کند.

وی با اشاره به حمایت‌های انجام‌شده از حضور خوشه فرش دست‌بافت فارس در نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا، نمایشگاه فرش دموتکس آلمان و نیز نمایشگاه دموتکس شانگهای 2017 در چین گفت: در همین راستا امسال نیز برنامه‌ریزی‌هایی برای حضور کنسرسیوم فرش در نمایشگاه‌های تخصصی فرش و نیز حضور در بازارهای جدید صادراتی انجام شده است که این اقدامات سبب افزایش صادرات فرش و توسعه بازارهای جدید صادراتی خواهد شد.

قنبری اضافه کرد: با توجه به بازار مناسب چین برای فرش دست‌بافت و شاخص بودن فرش دست‌بافت فارس در جهان، عرضه محصولات در پاویون دائمی ایران در شانگهای و نیز عرضه محصولات خوشه فرش در مرکز فرهنگی ایران در پکن در دستور کار برنامه‌های امسال قرار گرفته است.

وی همچنین با اشاره به راه‌اندازی مرکز فرش گبه و ارگانیک برای نخستن‌بار در کشور در استان فارس گفت: با تلاش‌های انجام شده فرش قشقایی و گبه فارس در سازمان جهانی مالکیت فکری WIPOT ثبت شده و کار ثبت ملی و جهانی برخی از دست‌بافته‌های مناطق این استان نیز در مرحله انجام است.

وی با اشاره به فعالیت 2 ساله خوشه فرش فارس گفت: در فارس 180 هزار بافنده و 31 اتحادیه صنفی وجود دارد که فعالیت این بافندگان و تشکل‌ها در تعامل با و برنامه‌های خوشه فرش و  با حمایت‌های شرکت شهرک‌های صنعتی در حال انجام است.

گفتنی است در این جلسه برنامه‌های سال جاری خوشه فرش دست‌بافت فارس در حوزه‌های بازار، صادرات و تشکیل زنجیره تولید ارائه و به تصویب رسید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار