علی نصیریان بازیگر پیشکسوت تئاتر و سینما گفت:‌ ساخت فیلم سینمایی کوروش بزرگ یک پروژه ملی است و به نظرمن نیاز به بازیگر خارجی ندارد.
کد خبر: ۴۲۸۵۹۳
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰ 23 May 2017


تابناک فارس به نقل از ایرنا:نصیریان در آیین رونمایی از کتاب کوروش بزرگ و اعلام جزئیات آغاز ساخت این پروژه سینمایی که عصر دوشنبه برگزار شدد سخن می گفت از اینکه در ساخت پروژه های ملی سینمایی مانند کوروش بازیگر خارجی به کار گرفته شود انتقاد کرد.

برنده سیمرغ بلورین نقش اول فیلم شیرسنگی افزود: اگر خودمان باشیم توان و امکانات بازیگری آن را داریم ، البته به لحاظ ابزار و امکانات باید از کمک های خارجی استفاده شود.
نصیریان با اشاره به اینکه مسعود جعفری جوزانی مرد میدان و کارهای سخت است و او توان ساخت این پروژه را دارد ، خاطرنشان کرد: فیلم کوروش کبیر باید یک اثر جهانی شود.
وی اظهار داشت: ساخت این پروژه بسیار خطیر است چون تا به حال درباره شاهنامه و تاریخ ایران باستان ، تئاترها و آثاری تولید شده که خوب و تاثیر گذار ساخته نشده است.
بازیگر سریال شهرزاد افزود: همه دلایل این بی کیفیتی آثار به نبود تکنولوژی مناسب بر نمی گردد بلکه ما آنقدر از زمان این بزرگان تاریخ دور شده ایم که پرداختن به آن کمی برایمان سخت شده است.
نصیریان تاکید کرد: بضاعت سینمای ایران ساخت چنین پروژه هایی نیست مگر اینکه یک عزم ملی در این باره بوجود بیاید.

** داریوش ارجمند: در فرهنگ هم کار بزرگ می توانیم انجام دهیم

دیگر بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون، داریوش ارجمند گفت: ما ایرانیان در حالی که می توانیم نصف جهان را پشت میز مذاکره بنشانیم در فرهنگ هم توان انجام کارهای بزرگ را داریم .
وی ادامه داد: برای شناخت یک شخصیت باید به عقب بازگردیم برای شناخت جوامع و تاریخ نیز به همین شکل است ، در واقع برای شناخت تاریخ ما نیاز داریم که به گذشته مان رجوع کنیم.
بازیگر فیلم امام علی(ع) افزود: تاریخ ایران باستان بسیار با شکوه و مومن است تاریخ پنج هزار ساله ایران سرشار از یکتاپرستی و یزدان شناسی است.
او با اشاره به اینکه هیچگاه ایرانیان بت پرست نبوده اند ادامه داد: در تمام شاهنامه و دیگر آثار بزرگ گذشته ایرانیان سخن از ستایش خداوند و یزدان بوده است.
برنده سیمرغ بلورین بازیگر نقش اول فیلم ناخدا خورشید ادامه داد: با مطالعه تاریخ به کشتارهای فراوان از طرف شاهان مختلف می رسیم ، اما کوروش هیچگاه کشتار نکرد و یگانه و دردانه تاریخ باستان است.
ارجمند خاطرنشان کرد: امروز وقتی پسرم از جعفری جوزانی پرسید آیا فیلم کوروش ساخته می شود ، او پاسخ داد بله ، مگر من بمیرم.
ارجمند در بخشی دیگر از این برنامه توضیح داد: طراحی شهرک سینمایی مورد نظر این پروژه به پایان رسیده است و احتمالا این شهرک در شیراز ساخته شود. طراحی لباس ها و زیورآلات نیز انجام شده است.


** سخنگوی وزارت خارجه: سینما هم حوزه کاری ما است

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در مراسم رونمایی از کتاب کوروش بزرگ و اعلام جزئیات ساخت این پروژه سینمایی سخنرانی کرد و گفت که قرار بود محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه نیز اینجا حضور داشته باشد.
او گفت: چون سینما و هنر در حوزه کاری ما است و ما از آن غافل هستیم.
قاسمی گفت: امیدوارم در دولت جدید کار هنر و فرهنگ را دنبال کنیم. پروژه کورش بزرگ نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است که ما از آن حمایت می کنیم چون متاسفانه ایران هراسی در دنیا زیاد شده است.


**اکبر عالمی: کوروش برای بشر شادی آرزو کرد

اکبر عالمی استاد رشته سینمای دانشگاه تربیت مدرس نیز در بخشی از صحبت های خود تاکید گرد: کورش بزرگ برای تمام بشر شادی آرزو کرد نه خشونت.
مجری برنامه های سینمایی تلویزیون افزود: جوزانی هم سینما هم سلیقه خارجی ها و دراماتیزه کردن تاریخ را به خوبی می داند. قرار نیست که کورش را آنچنان بزرگ نشان دهد که تمام دنیا را تحقیر کند.

** جعفری جوزانی: آدمها نمی میرند بلکه شکل عوض می کنند

مسعود جعفری جوزانی کارگردان برجسته سینما نیز با اشاره به اینکه سال های زیادی با مرحوم علی معلم دوست بوده است گفت: آدم ها نمی میرند آدم ها شکل عوض می کنند. آدمها هر فکری کنند می توان آن را اجرایی کرد.
جوزانی که به عنوان کارگردان این اثر شناخته شده است افزود: هر ذهنیتی در ذهن بشر شکل بگیرد قابل اجرایی شدن است. آقای نامجو پسر ژاله علو (بازیگر سینما و شاعر) از انگلستان متونی را ترجمه کرد و در اختیار ما گذاشت. بر اساس این فیلم شهری بنا می شود که در آینده دیگر سینماگران هم بتوانند در آن فیلم های مربوط به دوران باستان را بسازند.


**آذر معماریان: حضور بازیگر خارجی با هدف جهانی شدن فیلم کوروش

آذرمعماریان همسر مرحوم علی معلم با اشاره به اینکه معلم اصرار داشته بازیگر بین المللی در این فیلم ایفای نقش کند توضیح داد: نه بخاطر فروش فیلم و بازگشت سرمایه بلکه او می خواست به واسطه حضور بازیگر مطرح جهانی این فیلم در سراسر دنیا به نمایش درآید تا تمدن ایران به همه جوامع معرفی شود.
معماریان افزود: جسارت و صداقت در گفتار و رفتار علی معلم در تاریخ سه دهه سینمای ایران بر کسی پوشیده نیست. او معمولا همکارانش را از جنس خودش انتخاب می کرد ، برای همین با جعفری جوزانی برای ساخت فیلم کوروش بزرگ همراه شد.
وی افزود: یادم هست وقتی علی معلم سریال ' در چشم باد ' را دید گفت: یقین دارم تنها کسی که می تواند پروژه کوروش را بسازد جوزانی است.
معماریان خاطرنشان کرد: پروژه کوروش طوری طراحی شده که اگر هر کدام از عوامل نباشند این اثر تا انتها ادامه خواهد یافت.
اردشیر خورشیدیان رییس انجمن موبدان زرتشتی تهران نیز در مراسم حضور داشت و سخنانی را بیان کرد.
همچنین کتایون ریاحی بازیگر نقش زلیخا در سریال یوسف پیامبر بر ساخت فیلم کوروش تاکید کرد.
مراسم رونمایی از کتاب فیلمنامه کوروش بزرگ و اعلام رسمی آغاز ساخت این فیلم به همراه توضیح جزئیات امروز در موزه سینما برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار