مدير كميته امداد امام خميني (ره) منطقه 6 شيراز،‌ عمده مشكلات مددجويان تحت پوشش اين منطقه را نداشتن سرپناه عنوان كرد.
کد خبر: ۴۲۹۹۲۳
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸ 25 May 2017
تابناک فارس به نقل از هورگان:مرآت رسولي با بيان اين كه در حال حاضر 450 خانوار تحت پوشش مستقر در شهرك گلستان، شهر صدرا، گويم، دوكوهك و ديگر نقاط همجوار فاقد سرپناه هستند گفت: از اين جمع190 خانوار بر اثر فوت سرپرست علاوه بر كمبود مسكن، با مشكلات ديگري نيز رو به رو هستند كه بايد به ياريشان شتافت.

وي افزود: براي ياري رساندن به اين خانوارها هم اكنون طرحي به نام «حاميان آسماني» در حال اجراست كه بر اساس آن فرمي در اختيار ذيحسابي و امور مالي ادارات، دستگاه ها، كارخانه‌ها و بانك‌ها قرار داده ايم تا در صورت موافقت كاركنان خود، هر ماه مبلغ 20 هزار تومان از حقوقشان كسر شود و در اختيار كميته امداد قرار گيرد تا صرف تامين مسكن ايتام نيازمند شود.

رسولي ادامه داد: ‌علاوه بر اين طرح، كميته امداد نيز با اعطاي 25 ميليون تومان كمك بلاعوض اين امكان را به مددجويان مي‌دهد تا با آوردن مقداري آورده از سوي خود و كمك‌هاي خيرين، مسكن موردنياز خود را تامين كنند.وي با اشاره به اين كه چنانچه خيرين توان پرداخت يكجاي مبالغ اهدايي را ندارند، مي‌توانند از كميته وام بگيرند، اضافه كرد: خيرين در اين پروسه بايد اقساط وام دريافتي از كميته امداد را بازپرداخت كنند، در اين طرح همچنين افراد خير فاميل و وابستگان نيز مي توانند مشاركت داشته باشند.

مدير كميته امداد منطقه 6 شيراز همچنين از فراهم آوردن 250 فرصت شغلي در زمينه اقتصاد مقاومتي براي مددجويان اين منطقه خبر داد و بيان داشت: به محض ابلاغ دستورالعمل، متقاضيان با رعايت نوبت به بانك‌هاي عامل معرفي مي شوند.
 
وي اضافه كرد: علاوه بر تسهيلات اقتصاد مقاومتي، براي مشاغل خانگي نيز تا پنج ميليون تومان و اشتغال و خودكفايي تا 15 ميليون تومان وام با كارمزد چهاردرصد پرداخت مي‌شود كه در اين طرح باتوجه به نياز بيشتر متقاضي و چنانچه بتواند اشتغال دو نفر ديگر را تامين كند، صندوق امداد نيازمندان، 15 ميليون تومان ديگر وام به افراد اعطا مي كند.
 
رسولي گفت: همچنين سرپرست خانوارها تا 45 ميليون تومان مي‌توانند از كميته امداد تسهيلات اشتغالزايي دريافت كنند كه در ازاي به كارگيري تا 5 نفر اين مبلغ به 120 ميليون تومان افزايش مي يابد.

اين مسئول با تاكيد بر اين كه به مددجويان متقاضي به صورت رايگان آموزش فني و حرفه اي داده مي شود، به تسهيلات بيمه اي كه در اختيار كارفرمايان قرار مي گيرد اشاره كرد و افزود: آن دسته از كارفرماياني كه بتوانند خانواده هاي مستعد مددجوي كميته امداد را مشغول كار كنند تا دو سال سهم بيمه آنها از سوي كميته امداد پرداخت مي‌شود.
 
رسولي در پايان به اعزام 40 نفر از مددجويان مجري طرح اشتغال به مشهد مقدس اشاره كرد و بيان داشت: براي اولين بار مددجويان يادشده از طريق تعاملات انجام شده با اداره كل راه آهن، با تخفيف ويژه در قالب يك سفر زيارتي 7 روزه براي زيارت حرم امام رضا(ع) رهسپار مشهد مقدس شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار