رئیس مرکز جنگل‌های خارج از شمال گفت: ۹۰۰ هزار هکتار جنگل‌کاری در کشور انجام شده است.
کد خبر: ۴۳۰۰۹۰
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷ 25 May 2017
تابناک فارس به نقل از تسنیم، فریبرز غیبی ظهر امروز در همایش محیط زیست و توسعه پایدار با محوریت مشاغل سبز با اشاره به از بین رفتن بعضی از تالاب‌های کشور، اظهار داشت: علت اصلی از بین رفتن این تالاب‌ها مدیریت غلط است زیرا در برخی از استان‌های کشور در زیرتالاب‌ها چاه آب حفر کرده و با کاشتن گندم به مرور سبب نابودی کامل تالاب می‌شوند.

رئیس مرکز جنگل‌های خارج از شمال افزود: افزایش حشرات، آتش سوزی‌ها و چرای دام‌ها همه از عوامل تخریب لایه ازون و منابع ملی است.

وی با تاکید بر اینکه آموزش رکن اساسی فرهنگ محیط زیست در یک جامعه است، عنوان کرد: باید فرهنگ حفاظت زیست محیطی در کشور نهادینه شود.

غیبی با اشاره به اینکه 127 نهالستان در کشور بیش از 100 میلیون اصله نهال تولید می‌کند، بیان کرد: حدود 900 هزار هکتار در کشور جنگل‌کاری شده است و پیش بینی شده در برنامه ششم 820 هزار هکتار جنگل‌کاری در کشور ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه تا کنون 220 هزار هکتار زراعت چوب در ایران انجام شده است، تاکید کرد: در برنامه ششم باید 75 هزار هکتار چوب در کشور تولید شود.

غیبی با بیان اینکه جنگل‌های شمال ایران مادر جنگل‌های اروپا است، عنوان کرد: هرکسی از مناطق شمالی کشور عبور می‌کند باید عوارض سبز را پرداخت کند.

رئیس مرکز جنگل‌های خارج از شمال با اشاره به اینکه 379 پارک جنگلی و 113 بوستان در کشور وجود دارد، اظهار داشت: از این تعداد 119 مورد احاله مدیریت شده و 260 آماده احاله مدیریت است.

وی با اشاره اینکه میزان طرح‌های احیا و بهره‌برداری محصولات فرعی جنگلی و مرتعی 5.6 میلیون هکتار است، بیان کرد: 110 تعاونی بهره‌برداری محصولات مرتعی در کشور وجود دارد.

غیبی تصریح کرد: در سال 94 حدود 692 تن محصولات جنگلی و مرتعی در کشور تولید شد و حدود 171 هکتار در کشور به زیر کشت گیاهان دارویی رفت.

وی با بیان اینکه 20 سلامتکده طب سنتی در کشور وجود دارد، گفت: محصولات گیاهان دارویی ایران به کشورهای مختلفی از جمله آمریکا، فرانسه، هلند، انگلستان و ترکیه صادر می‌شود.

غیبی با بیان اینکه 35 درصد منابع درآمدی دنیا از صنعت گردشگری به دست می‌آید، بیان کرد: استان‌هایی همچون کهگیلویه و بویراحمد باتوجه به طبیعت بکر می‌تواند در راستای گردشگری سبز گام‌های موثری بردارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار