مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس با ابراز تاسف از برخی فعالیت‌های غیرقانونی در باشگاه‌ها و اماکن ورزشی، گفت: با بازرسی‌های انجام شده سال 95 بیش از 60 باشگاه متخلف در استان فارس پلمب شد.
کد خبر: ۴۳۰۰۹۳
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵ 25 May 2017
تابناک فارس به نقل از ایسنا :حیدرعلی کامیاب‌کلانتری در اولین جلسه ستاد نظارت بر سلامت باشگاه‌های فارس در سال 96، گفت: نیت اداره کل ورزش و جوانان توسعه ورزش با هدف ارتقاء‌سلامت و نشاط اجتماعی است.

او با بیان اینکه ورزش و جوانان تنها مجوز فعالیت ورزشی صادر می‌کند نه مجوز عرضه داروهای مکمل، گفت: متاسفانه اتفاقات عجیبی رخ داده و باشگاه‌ها به اماکنی برای فروش مکمل و دیگر اجناس و بعضا وسایل ورزشی تبدیل شده است.

کامیاب با تصریح اینکه در خصوص فروش و عرضه کالاهای مجاز و وسایل ورزشی هم بحث قانونی وجود دارد، گفت: اعتقاد داریم کالای ورزشی و مکمل غذایی مجاز هم نباید در باشگاه‌ها عرضه شود چه رسد به دارو و مکمل غیرمجاز و به همین دلیل هم بازرسی‌ها از باشگاه‌ها افزایش یافته است.

او گفت: سال 95 با بازرسی‌های انجام شده، شاهد فروش مکمل‌ها در بعضی باشگاه‌ها بودیم و در برخی باشگاه‌ها به شکل علنی اقدام به فروش مکمل می‌کردند لذا با اقدام بازرسان بیش از 60 باشگاه متخلف شناسایی و پلمب شد.

کامیاب اعتقاد دارد که اکنون وضعیت نسبت به سال 95 بهتر شده است اما هنوز هم برخی اماکن ورزشی، تخلفاتی انجام می‌دهند.

او با تصریح اینکه بیش از صد کانال فارسی زبان از شبکه‌های خارج کشور به تبلیغ مکمل‌های غیرمجاز مشغول هستند، گفت: این وظیه ما را سنگین‌تر کرده و باید با برنامه‌ریزی و اطلاع‌رسانی، تبلیغ و آموزش، جامعه را با خطرات این موضوع آشنا کرده و با ارتقاء آگاهی‌ها به مقابله جدی و تاثیرگذار بپردازیم.

کامیاب با اشاره به اینکه هیئت پزشکی ورزشی فارس دارای توان و پتانسیل بالایی در ابعاد مختلف است، گفت: این هیئت در یکسال گذشته اقدامات بسیار مناسبی در حوزه سلامت و ورزش انجام داده است که می‌تواند به شدت از درصد بروز آسیب‌های احتمالی به ورزشکاران بکاهد .

مدیرکل ورزش و جوانان فارس تصریح کرد: آب تنها چیزی است که باشگاه‌ها و باشگاه‌داران اجازه عرضه آن را دارند؛ باید اقدامات نرم افزاری موثری داشت تا مشکل مکمل‌های غیر مجاز را ریشه کن کرد.

کامیاب با تصریح اینکه اگر مردم مکمل‌ها را از اماکن غیرمجاز خریداری نکنند، این مشکل برطرف خواهد شد، به ایجاد دبیرخانه دائمی ستاد نظارت بر سلامت باشگاه‌ها در هیئت پزشکی ورزشی استان فارس اشاره و اضافه کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده توسط ستاد نظارت بر سلامت باشگاه‌ها، می‌توان تصمیمات خوبی در این زمینه اتخاذ و اجرایی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار