مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز با اشاره به یاری باغداران با اعطای تسهیلات اقتصاد مقاومتی گفت: برای نجات باغداران تسهیلاتی برای خرید صنایع فرآوری و خشک كردن میوه و کارخانه لواشک‌سازی در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۴۳۰۶۳۱
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵ 27 May 2017
تابناک فارس به نقل از ایکنا، قاسم مؤمنی، مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز امروز، ۵ خردادماه با بیان اینکه اعطای وام به متقاضیان از پنج سال پیش در بسیج سازندگی این ناحیه از سپاه آغاز شده است، گفت: امسال در قالب اقتصادمقاومتی برای نجات آن دسته از باغدارانی که در حوزه استحفاظی ناحیه مقاومت بسیج ثارالله(ع) واقع شده‌اند، به صنعت تبدیلی و فرآوری و خشک کردن میوه توجه ویژه شده است.

وی افزود: با تحقیقاتی که در چندسال اخیر به عمل آورده‌ایم متوجه شدیم که بیشترین باغداران منطقه، باغ‌های سیب و هلو دارند و وقتی محصول خود را به بازار عرضه می‌کردند، به خاطر عدم نظم بازار و واردات بی‌رویه از خارج و قیمت ارزان خرید محصول که بیش از کیلویی ۲۰۰-۳۰۰ تومان نبود، اغلب با ضرر و زیان مواجه می‌شدند و در نتیجه کار و زندگیرا رها می‌کردند و مهاجرت‌های ناخواسته گریبانشان را می‌گرفت.
مؤمنی اضافه کرد: برای نجات این باغداران، به‌ویژه باغداران ارژن، تسهیلاتی برای خرید صنایع فرآوری و خشک كردن میوه و کارخانه لواشک‌سازی در نظر گرفته شده تا از این طریق به ارزش افزوده محصول خود که گاه برای یک کیلوی آن افزون بر ۱۲۰هزارتومان می‌شود، دست یابند.
وی تأکید کرد: از این طریق ما توانسته‌ایم ایجاد شغل کنیم و علاوه بر آن، با گرفتن مجوزهای لازم و ارائه مشاوره‌های آموزشی، متقاضیان را یاری و مسیر را برای آن‌ها روشن کرده‌ایم؛ همچنین در زمینه احیای باغ‌ها از جمله ساخت استخر به منظور ذخیره آب و نیز پرورش ماهی و ایجاد حوضچه‌ها اقدام شده است.
مؤمنی، میزان اعطای وام برای صنایع تبدیلی را ۵ تا ۱۵ میلیون تومان با سود ۱۰ درصد ذکر کرد و در رابطه با تسهیلات اقتصاد مقاومتی نیز گفت: هیچ‌گونه محدودیتی در این زمینه وجود ندارد و تولید و بسته‌بندی تمام محصولاتی که از طریق آب و خاک کشورمان تولید می‌شود، مدنظر است.
مؤمنی اضافه کرد: تولید و بسته‌بندی انواع لبنیات، پرورش محصولات گلخانه‌ای، تولید زنبور عسل، تولید زالو، انواع شوریجات، تولید ارگانیک قارچ، کود ورمی و سایر تولیدات که در کشورمان صورت می‌گیرد، تماماً در چرخه اقتصاد مقاومتی قرار دارد.
مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله(ع) با بیان اینکه در اقتصاد مقاومتی به بانوان حانه‌دار و دانشجویانی که می‌خواهند به صورت صنعتی محصول و ابداعات خود را به تولید انبوه برسانند، توجه ویژه شده است، گفت: میزان تسهیلات اقتصاد مقاومتی، سقف و محدودیت ندارد، چون این امور به صورت تعاونی پیگیری می‌شود البته بستگی به کیفیت کارگاه و تعداد افراد متقاضی دارد که به همان نسبت میزان تسهیلات بالاتر می‌رود و ما این افراد را به اداره تعاونیمعرفی می‌کنیم و آن‌ها به راهنمایی این افراد می‌پردازند.
وی در پایان صحبت‌هایش با اشاره به اینکه استقبال از طرح‌های دریافت تسهیلات اقتصاد مقاومتی روند خوبی دارد، از متقاضیان دعوت کرد برای استفاده از این تسهیلات به پایگاه‌های مقاومت بسیج در مناطق و محیط زندگی خود و در حوزه استحفاظی ناحیه ثارالله(ع) شیراز به بسیج سازندگیاین ناحیه واقع در بلوار پاسداران بالاتر از پادگان امام حسین(ع) مراجعه کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار