مدیر صدا و سیمای فارس با بیان اینكه این مركز با تهیه و پخش ویژه برنامه‌های شاد و متنوع به استقبال ماه مبارک رمضان می‌رود، گفت: برنامه‌ریزی گسترده صدا وسیمای فارس برای تولید برنامه‌های متنوع در ایام ماه مبارک رمضان با توجه به میل و نیاز مخاطب صورت گرفته است.
کد خبر: ۴۳۰۶۶۱
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۶ 27 May 2017
 سیدتقی سهرابی، مدیرکل صدا و سیمای فارس امروز، ۵ خردادماه همزمان با آغاز ماه پر خیر و برکت رمضان ویژه برنامه‌های معارفی این مرکز را تشریح کرد و گفت: صدا و سیمای فارس در این ایام با تهیه و تولید ویژه برنامه‌های متنوع و شاد با توجه به میل و نیاز مخاطب، میهمان گرم خانواده‌های صمیمی و مخاطبان خوش ذوق این شبکه استانی است.

وی با بیان اینكه برنامه‌سازان سیمای فارس با تلاش شبانه‌روزی خود در ایجاد فضایی معنوی و تقویت روحیه ایثار، فداکاری، همدلی، کمک به دیگران نقش مؤثری را ایفا و با یاری رساندن به نیازمندان، معنویت این روزهای مبارک را دوچندان می‌کنند، گفت: برنامه «مهمونی» ویژه افطار از برنامه‌های خاص این مرکز در ایام ماه مبارک رمضان است که ساعت ۱۸:۳۰ به مدت ۷۰ دقیقه از سیمای فارس پخش می‌شود.

سهرابی، محوریت این برنامه را تحکیم بنیان خانواده و ایجاد شور و نشاط در خانواده‌ها برشمرد و گفت: در این برنامه قصد داریم توسط خیرین و مردم از طریق ارتباط تلفنی یا به‌صورت حضوری مشکلاتی از قبیل پرداخت دیه، ایجاد شغل، تهیه جهیزیه، تهیه مسکن و... را برطرف كنیم.

مدیرکل صدا وسیمای فارس همچنین یادآور شد كه از ویژگی‌های خاص این برنامه اجرای آن در منازل قدیمی و زیبای هم‌جوار حرم مطهر شاهچراغ(ع) است.

سهرابی اظهار كرد:‌ »نسیم سحر» ویژه برنامه سحرگاهی سیمای فارس است که به‌مدت ۹۰ دقیقه هر روز ساعت ۳ بامداد به طور زنده با حضور شش نفر از کارشناسان خبره مذهبی که در پنج جلسه به شرح و توضیح بخشی ازخطبه متقین می‌پردازند، از حرم مطهر احمدبن موسی شاهچراغ(ع) و سیدعلاءالدین حسین(ع) پخش می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین «ترتیل» (دورخوانی قرآن کریم) به‌مدت ۶۰ دقیقه که علاوه بر پخش از شبکه فارس از شبکه چهار سیما نیز پخش می‌شود و ویژه برنامه «جشن بزرگ رمضان» از پنجم تا ۱۵ رمضان ساعت ۲۱ به‌مدت ۱۰ شب با حضور خیرین در اصناف مختلف با هدف ایجاد نشاط از دیگر برنامه‌های سیمای فارس در ایام ماه مبارک رمضان است.

سهرابی در ادامه با تصریح اینكه رادیو فارس نیز با تولید و پخش ویژه برنامه‌های متنوع در ایام ماه مبارک رمضان با شنوندگان خود همراه خواهد بود، برنامه «سفره آسمونی» را ویژه برنامه افطاری صدای مرکز فارس اعلام کرد و گفت: این برنامه هر روز از ساعت ۱۹ تا ۲۰:۳۰ از رادیو فارس پخش می‌شود.

وی، گزارش‌های تولیدی از محلات شیراز در ماه مبارک رمضان، تغذیه و نکات سلامت، کمپین (به رنگ خدا)، تشویق شنوندگان برای دادن افطاری ساده، دعوت از کارشناسان مذهبی، معرفی آداب و رسوم ماه مبارک رمضان در فارس، معرفی خیرین از شهرستان‌های مختلف استان و بیان موضوع روزانه برنامه بر اساس یکی از آیات قرآن کریم را از بخش‌های عمده این برنامه بیان کرد.

مدیركل صدا و سیمای فارس گفت:‌ همچنین «نسیم سحر» ویژه برنامه سحر ماه مبارک رمضان است که ساعت ۳:۱۵ بامداد به مدت یک ساعت و ۴۵ دقیقه از صدای مرکز فارس پخش می‌شود. این برنامه به پخش سخنرانی کوتاه علما و ائمه جمعه استان به همراه مناجات، ادعیه، تواشیح و همخوانی می‌پردازد.

سهرابی افزود: در این برنامه دعای پرفیض سحر با نوای گرم مداحان اهل بیت(ع) قبل از اذان به سمع شنوندگان می‌رسد و با گزیده‌ای از کلام شخصیت‌های برجسته حوزه و دانشگاه به ویژه صدای گرم شهید محراب آیت‌الله سیدعبدالحسین دستغیب به استقبال اذان صبح و ادعیه بعد از آن می‌رود.

مدیرکل صدا وسیمای فارس، مجموعه نمایشی «نیکی‌های فراموش شده» را از دیگر برنامه‌های رادیو فارس بیان کرد و گفت: این مجموعه در ایام ماه مبارک رمضان هر شب به مدت ۳۰ دقیقه از صدای مرکز فارس پخش می‌شود.

وی درباره داستان این مجموعه نیز گفت: این مجموعه حکایت پسر جوانی است که به جرم تخریب محیط زیست و شکار غیر مجاز به سه ماه حبس محکوم شده اما قاضی به جای حبس، او را به عنوان مربی ورزشی بچه‌ها در کانون اصلاح و تربیت مشغول به کار می‌کند که به دلیل همزمانی با ماه مبارک رمضان هر روز در مورد یکی از نیکی‌های فراموش شده دینی، با بچه‌ها بحث و گفت‌وگو کند.

سهرابی همچنین با اشاره به برنامه‌های قرآنی رادیو فارس، «جمع‌خوانی قرآن کریم»، «ترجمان نور»، «قرآن و ترتیل» را از جمله این برنامه‌ها در این مركز در ایام بهار قرآن اعلام كرد.

وی با بیان اینكه ویژه برنامه «سلام رمضان» در استقبال از ماه مبارک رمضان روز جمعه ساعت ۱۸ به‌مدت یک ساعت و سی دقیقه از صدای مرکز فارس پخش شد، گفت: این برنامه با بخش‌های متنوعی از جمله گزارش‌های زنده تولیدی از آمادگی بقاع متبرکه و حرمین مطهر احمدی و محمدی(ع)، گزارش از مراکز، تهیه ذولبیا و بامیه و ترحلوا، آمادگی خانواده‌های شیرازی در آستانه ماه مبارک، طنز گروه نمایش رادیو فارس، گزارش آداب و رسوم شهرستان‌های مختلف درایام ماه مبارک رمضان و.. همراه بود.

مدیرکل صدا و سیمای فارس با اشاره به اینکه ماه رمضان فرصت بسیار مناسبی برای خودسازی و رجوع به خویش و نزدیکی بیشتر به خداوند است، ابراز امیدواری کرد: صدا و سیما همگام با مخاطبان خود بتواند لحظات ناب معنوی و عرفانی را برای بینندگان و شنوندگان فراهم آورد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار