برای نخستین بار در کشور دستگاه «تست دوام بیرینگ» توسط عضو هیات علمی و دانشجویان دانشگاه دولتی لارستان ساخته شد.
کد خبر: ۴۳۱۰۴۷
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۷ 27 May 2017
تابناک فارس به نقل از فارس: عصر امروز طی آئینی با حضور علی‌اصغر علی‌پور معاون فرماندار ویژه لارستان، علی‌محمد ابراهیم‌زاده ریس اداره صنعت،  معدن و تجارت لارستان و جمعی از اساتید و دانشجویان از نخستین دستگاه تست «دوام بیرینگ» کشور رونمایی شد.

در این مراسم، معاون فرماندار ویژه لارستان با تشکر از دانشجویان و مدیر این پروژه و دانشجویان همکار طرح، آن را دستاوردی ارزشمند برای این مجموعه دانشگاهی برشمرد.

در ادامه طاهری معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه دولتی لارستان از تلاش قابل ستایش دکتر رخگیره و دانشجویان فعال در این پروژه تقدیر کرد و افزود: ساخت چنین دستگاهی با قابلیت بالا برای دانشجویان مقطع کارشناسی با توجه به تئوری بودن دروس اختصاصی‌شان کار بسیار دشواری است و این ارزش کار دانشجویان را دو چندان می‌کند.

همچنین رخ گیره مدیر این پروژه علمی درباره دستگاه ساخته شده، گفت: این دستگاه صنعتی به سفارش آزمایشگاه همکار اداره استاندارد مستقر در استان هرمزگان ساخته شده و قابلیت تست دوام بیرینگ با سایزهای مختلف مطابق با استاندارد ملی به شماره ۱۲۹۳۸ را دارد.

وی افزود: این پروژه که دارای اتوماسیون کامل  است، با تلاش شبانه‌روزی اعضای شرکت بهین فناوران (مستقر در مرکز رشد واحدهای فناوری لارستان)، در دو گروه مهندسی برق (جواد رمضان‌پور دوبانی و عباس دهقانی) و مهندسی مکانیک (سجاد طایفی و حجت‌الله رخگیره) در مدت زمان چهارماه با هزینه‌ای در حدود پانصد میلیون ریال طراحی و ساخته شده است.

این عضو هیئت علمی دانشگاه دولتی لارستان، تصریح کرد: این دستگاه نخستین دستگاه تست دوام بیرینگ کاملا بومی کشور بوده و تمام مراحل طراحی و ساخت این پروژه توسط تیم حاضر انجام شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار