نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در نامه‌ای به فرماندار شیراز به تأیید صلاحیت برخی از کاندیداهای شورای شهر که از سوی دستگاه‌های چهارگانه رد صلاحیت شده‌ بودند واکنش نشان داد.
کد خبر: ۴۳۱۰۴۸
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۶ 27 May 2017
تابناک فارس به نقل از فارس: در ابتدای نامه آیت‌الله علی‌اکبر کلانتری به فرماندار و رئیس حوزه انتخابیه شیراز آمده است: ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان و تقدیر و تشکر از جنابعالی و همه دست‌اندرکاران انتخابات بزرگ 29 اردیبهشت وظیفه خود دیدم از حضرتعالی بخواهم در مورد انتخابات شورای اسلامی شیراز دقت و اهتمام بیشتری فرمائید تا مبادا افرادی به این جایگاه مهم و اثرگذار راه یابند که از حداقل شرایط برخوردار نباشند.

در ادامه این نامه آمده است: گزارش‌های متعدد به اینجانب حاکی است برای این منظور افرادی تایید صلاحیت شده‌اند که دستگاه‌های چهارگانه آن‌ها را واجد صلاحیت ندانسته‌اند یا دارای پرونده قضایی بوده‌اند. از جنابعالی و دیگر مسؤولان محترم ذی‌ربط انتظار می‌رود همه این گزارش‌ها و نیز شکایت‌های نامزدهای محترم را با دقت و احتیاط هرچه بیشتر بررسی فرمایید تا خدای ناکرده حق کسی پایمال نشود و اعتمادمردم شریف به دستگاه های مربوطه آسیب نبیند.

به گزارس فارس، روز گذشته آیت‌الله ایمانی امام‌جمعه شیراز نیز در خطبه‌های نمازجمعه این شهر با اشاره به برخی تخلفات صورت گرفته در احراز صلاحیت برخی کاندیداهای شوراها گفت: سؤال من از مسؤولان این است که افراد رد صلاحیت شده در مراجع چهارگانه، چگونه صلاحیتشان برای انتخابات شوراها تایید شده است؟

نماینده ولی فقیه در فارس خطاب به مسؤولان مرتبط با انتخابات گفته بود: شما به عنوان مدافع حقوق مردم وظیفه داشتید که از حق آن‌ها دفاع کرده و افراد صالحی را به مردم معرفی کنید نه آنهایی که سابقه زندان داشته و مراجع چهارگانه صلاحیتشان را تایید نکرده‌اند. چرا باید جناح‌بازی تا این حد در برخی از مسؤولان وجود داشته باشد که حتی افراد رد صلاحیت شده را تایید کنند؟ آیا منافع و مصالح مردم مهم است یا مسائل جناحی و گروهی؟

گفتنی است رئیس هیأت عالی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی استان فارس در تاریخ 18 اردیبهشت ۱۳۹۶ در نامه‌ای به هیأت اجرایی شهرستان شیراز، رد صلاحیت 31 نفر از کاندیداهای شیراز را ابلاغ کرده بود که در این نامه، نام ۹ تن از افرادی که از سوی فرمانداری به عنوان منتخب نام‌برده شده‌اند، به چشم می‌خورد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار