مدیرعامل نشان حجاب گستر گفت: طرح ملی نذر حجاب چادر مشکی که قرار است در نمایشگاه قران کار خود را آغاز کند، به جمع آوری و تعویض چادرهای مشکی کهنه با چادرهای نو می‌پردازد.
کد خبر: ۴۳۱۸۱۹
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۴ 28 May 2017
تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:اسدالله سلیمانی در نشست خبری طرح کلی نذر حجاب چادر مشکی با اشاره به رونمایی از طرح ملی فردوس گفت: فردوس نمونه ارتقا یافته چادر‌های ملی است که با بهترین کیفیت در پارچه و دوخت و پایین‌ترین قیمت در بخش عفاف و حجاب نمایشگاه قران رو نمایی و عرضه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه چادری که ۴۹ هزار تومان برای طرح فردوس قیمت گذاری کردیم گفت: این در حالی است که در بازار این چادر مشکی با همین کیفیت از ۷۵ هزار تا ۱۲۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

سلیمانی افزود: ما با توجه به اهداف معنوی، نه صرفا مادی، می‌خواهیم هر بانویی که قصد خرید چادر از بهترین نوع و کیفیت را دارد به راحتی و با کمترین قیمت خریداری کند و برای این کار، چادر کهنه را با چادر نو تعویض می‌کنیم که در مجموع به صورت نیم ب‌ها برای مشتری تمام می‌شود.

وی با بیان اینکه کسانی وارد عرصه حجاب شدند که ۸۰ درصد آن‌ها دغدغه حجاب دارند گفت: این تولید کنندگان با باورهای خود وارد این عرصه می‌شوند و هیچ حمایت دولتی نمی‌شوند.

این فعال حوزه تولیدات محصولات حجاب با بیان اینکه طرح فردوس توان پاسخگویی به سراسر کشور را دارد گفت: طرح فردوس آمادگی دارد تا با کسانی که در شهرستان‌ها فروشگاهی دارند برای عرضه چادر مشکی فردوس همکاری کند و به تعویض چادرهای کهنه با نو حتی پس از روزهای برگزاری نمایشگاه قرآن اقدام کنند.

وی افزود: طرح فردوس ثبت مالکیت معنوی شده و با تفاهم نامه‌ای که با کارگروه ساماندهی مد و لباس منعقد شده است تولید کنندگان داوطلب می‌توانند به این طرح اضافه شوند.

سلیمانی با بیان اینکه تولید کنندگان عرصه حجاب مظلومند گفت: به عنوان یک تولید کننده احساس دین کردم تا برای تولیدات محصولات حجاب اقدام کنم و آن دسته‌ای که تمکن مالی ندارند در بحث قیمت و کیفیت بتوانم خدمت گذاری کنم.

علی قلعه وند مدیر گروه تولیدی نگار نیز در این نشست با بیان اینکه حدود ۴۰ نوع پارچه مشکی وجود دارد گفت: متاسفانه در ایران از بعد از انقلاب سرمایه گذاری جدی در این خصوص انجام نشده است در حالیکه ما یکی از بزرگترین مصرف کننده‌های پارچه مشکی هستیم.

وی افزود: بنیاد مستضعفان با یک سرمایه گذاری تولید پارچه را بدون مشورت از صاحبنظران این حوزه انجام داد و دستگاه هایی را وارد کردند، اما به لحاظ مقدار و نوع پارچه پاسخگوی نیاز ما نبودند چراکه با عرض کوچک تولید می‌شود.

قلعه وند گفت: اگر سرمایه گذاری خوبی در این بخش انجام شود حتما می‌توانیم بهترین تولید و کیفیت را داشته باشیم زیرا بر همه نکات تولید پارچه اشراف داریم.

وی با اشاره به طرح فردوس گفت: طرح فردوس قرار است به نیاز آن دسته از افرادی که بیشترین استفاده را از چادر مشکی دارند، پاسخ دهد و به همین دلیل از پارچه‌ای مقاوم و با کیفیتی مرغوب استفاده کردیم.

وی افزود: در این طرح مدلی که بیشترین خواهان را داشته انتخاب شده است و تغییراتی در آن ایجاد کردیم و برای این کار مجبور شدیم از پارچه حریر اسود کره‌ای استفاده کنیم، چون در کشور ما پارچه حریر اسود با عرض کم تولید می‌شود.

قلعه وند با انتقاد از کارخانه حجاب شهر کرد گفت: این کارخانه باید محصولی تولید کند تا بتوانیم استفاده کنیم، اما هیچ پاسخی دریافت نکردیم.

این فعال حوزه تولیدات محصولات حجاب در خصوص صادرات چادر هایی که در کشور تولید و دوخته می‌شود گفت: ما چادر مشکی به کشور عراق صادر کرده ایم و در این کشور به سبک حجاب ایرانی تمایل نشان داده اند، اما با سلیقه کشور‌های حوزه خلیج فارس همخوانی ندارد.

وی افزود: بازار هدف ما کشور عراق است و اگر بتوانیم در عراق محصولات خود را بیشتر معرفی کنیم می‌توانیم بازار عراق را از چادر‌های ایرانی پر کنیم زیرا محصولات ایرانی ما قابلیت رقابت با محصولات خارجی در عراق را دارد در حالیکه هم اکنون بازار عراق در دست ترکیه و کویت است.

میثم نزاد رمضانی مدیر عامل پوشش‌های اسلامی تیام نیز با بیان اینکه سامانه پیامکی ۵۰۰۰۵۲۲۲۲ ایجاد شده تا کسانی که مایل به خرید چادرهای طرح فردوس هستند با ارسال عدد یک به صورت تکی چادر مشکی و با ارسال عدد ۵ به این سامانه نمایندگی دریافت کنند و برای صحت و اصل بودن این نمایندگی می‌توانند به iranmod.com مراجعه کنند.

وی افزود: متاسفانه در کشور ما هنوز کالای حجاب به عنوان کالای فرهنگی شناخته نشده است این درحالی است که تا کنون بالغ بر ۴۰ نوع مدل چادر مشکی تولید کرده ایم و در طرح فردوس نگاه ما برآمده از نوآوری طبق موازین شرعی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار