مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس گفت: ۳ هزار مبلغ بومی و غیر بومی در ایام ماه مبارک رمضان به نقاط مختلف فارس اعزام شدند.
کد خبر: ۴۳۲۳۷۴
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۴ 29 May 2017
تابناک فارس به نقل از روابط عمومی تبلیغات اسلامی فارس: حجت‌الاسلام محمدصادق مهرابی، گفت: ۳ هزار مبلغ بومی و غیربومی از سوی دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم و با هدف اجرای برنامه‌های قرآنی و مذهبی در ایام ماه مبارک، به نقاط مختلف فارس اعزام شده‌اند.

وی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اجرا شده در ایام ماه مبارک رمضان را برپایی جلسه‌های تفسیر قرآن کریم در مساجد و بقاع متبرکه فارس برشمرد و افزود: این نشست‌ها با حضور مفسران کشوری و استانی در نقاط مختلف استان فارس برگزار می‌شود که از جمله آن‌ها برپایی نشست تفسیر قرآن در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) و مسجد حاج عباس شیراز توسط آیت‌الله ملک‌حسینی است .

حجت الاسلام مهرابی ادامه داد: همچنین نشست تفسیر قرآن کریم در امامزاده محمد(ع) فسا و دو مسجد شهرستان مرودشت و سایر مساجد و حسینیه‌های شهر و روستای این استان برگزار شده که برخی از آن‌ها نیز ضبط و از طریق صدا و سیما پخش خواهد شد .

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس با اشاره به دیگر برنامه‌هایی که در این ایام برگزار می‌شود، گفت:‌ برگزاری مراسم شب‌های احیا، مراسم اعتکاف در دهه آخر ماه رمضان، برگزاری ۱۰ گفتمان با موضوع امر به معروف، تشکیل جلسات هماهنگی با شورای اصناف، برگزاری مراسم گلریزان کمک به زندانیان غیرعمد، قرائت قرآن و محافل انس با قرآن کریم در مساجد که یکی از فعالیت‌های عبادی با تأثیر فرهنگی فراوان است، از دیگر این برنامه‌هاست .

برگزاری برنامه پرسش و پاسخ دینی در مساجد، برگزاری جلسات سخنرانی بعد از افطار برگزاری جشن نیمه رمضان المبارک و برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی که توسط مبلغین و مبلغات گرامی در همه مساجد و حسینیه‌ها انجام می‌گیرند، از دیگر مواردی بود که وی از آن‌ها یاد کرد .

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس گفت: اماکن مذهبی، مساجد و حسینیه‌ها برای برگزاری مجالس دینی آماده شده‌اند تا در فضای معنوی ماه مبارک رمضان پذیرای مومنین روزه‌دار باشند .

وی با بیان اینکه مبلغین روحانی و مداحان اهل بیت(ع) نیز خود را برای ارائه خدمات فرهنگی آماده کرده‌اند، گفت: مردم در این ماه مبارک با حضور در مساجد و امکان دینی از این فرصت معنوی و فرهنگی به طور کامل بهره‌برداری کنند و از برنامه‌های دینی مساجد و تکایا و اماکن مذهبی بهره کامل ببرند و از حضور مربیان و مبلغین دینی در جهت تربیت و رشد دینی شخصیتی و اخلاقی خود استفاده کنند .

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس شماره تلفن ۳۲۳۰۸۷۹۸ را به‌عنوان مجرای پاسخ‌گویی به مردم در موضوع شبهات و بیان احکام و مسائل شرعی و اعتقادی اعلام کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار