همزمان با فرا رسیدن شب‌های قدر، ویژه برنامه‌های متنوعی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۴۰۷۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۴ 13 June 2017
 حجت‌الاسلام احمد سلامی، معاون تبلیغات و ارتباطات آستان مقدس احمدبن موسی الکاظم(ع) امروز، ۲۳ خردادماه با بیان اینكه همزمان با فرا رسیدن شب‌های قدر، ویژه برنامه‌های متنوعی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود، گفت: این ویژه برنامه‌ها از ساعت ۲۲ امشب در شبستان امام خمینی(ره) آغاز می‌شوند.

وی، آغازگر این برنامه‌ها را قرائت قرآن، سخنرانی مذهبی و قرائت ادعیه برشمرد و افزود: در شب نوزدهم كه امشب است، از ساعت ۲۲ تا ۲۲:۱۰ آیاتی چند از کلام‌الله مجید توسط هادی افخمی قرائت خواهد شد و در ادامه از ساعت ۲۲:۱۰ تا ۲۳:۵۰ دعای پرفیض جوشن کبیر با نوای حاج سعید خائف پناه و حاج محمد حسین‌پور، صحن و سرای حرم مطهر را عطرآگین خواهد کرد.

سلامی، زمان برپایی سخنرانی مذهبی شب ضربت خوردن مولای متقیان حضرت علی علیه(ع) را ساعت ۲۳:۵۰ تا ۰۰:۲۰ اعلام كرد و گفت: در این شب حجت‌الاسلام سید ابوفاضل رضوی اردکانی به سخنرانی خواهد پرداخت و در ادامه از ساعت ۰۰:۲۰ تا ۲:۲۰ حاج کاظم محمدی دعای بافضیلت ابوحمزه ثمالی را قرائت خواهد کرد.

معاون تبلیغات و ارتباطات آستان مقدس احمدبن موسی الکاظم(ع) ادامه داد: پایان بخش برنامه‌های شب نوزدهم ماه مبارک رمضان، قرائت دعای قرآن به سر از ساعت ۲:۲۰ بامداد توسط آیت‌الله سیدعلی اصغر دستغیب، تولیت آستان مقدس است.

وی همچنین به برنامه‌های شب بیست و یكم ماه مبارك رمضان این آستان مقدس اشاره كرد و گفت: قرائت قرآن کریم توسط هادی افخمی از ساعت ۲۲ تا ۲۲:۱۰ برگزار خواهد شد و سپس قرائت دعای جوشن کبیر با نوای حاج خلیل نگهبان از ساعت ۲۲:۱۰ تا ۲۳:۵۰ انجام می‌شود.

سلامی با بیان اینكه سخنران این شب آیت‌الله ایمانی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه شیراز است، گفت: این برنامه از ساعت ۲۳:۵۰ تا ۰۰:۲۰ انجام خواهد شد و در ادامه قرائت دعای ابوحمزه ثمالی با نوای حاج کاظم محمدی از ساعت ۰۰:۲۰ تا ۲:۲۰ و قرائت دعای قرآن به سر توسط آیت‌الله دستغیب از ساعت ۲:۲۰ بامداد صورت می‌گیرد.

معاون تبلیغات و ارتباطات آستان مقدس احمدبن موسی الکاظم(ع) گفت: برنامه‌های شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان نیز شامل قرائت قرآن کریم (سوره‌های روم، دخان، عنکبوت) توسط مهدی کشاورز از ساعت ۲۱:۲۰ الی۲۲:۱۰، قرائت دعای جوشن کبیر با نوای حاج سید عباس انجوی از ساعت ۲۲:۱۰ تا ۲۳:۵۰، سخنرانی مذهبی حجت‌الاسلام حسین ملک‌مکان از ساعت ۲۳:۵۰ تا ۰۰:۲۰، قرائت دعای ابوحمزه ثمالی با نوای حاج کاظم محمدی از ساعت ۰۰:۲۰ تا ۲:۲۰ و قرائت دعای قرآن به سر توسط تولیت آستان مقدس احمدبن موسی الکاظم(ع) از ساعت ۲:۲۰ بامداد است.

وی همچنین یادآور شد كه برنامه ویژه کودکان نیز در شب‌های قدر از ساعت ۲۲ تا ۲ بامداد در محل دارالقرآن آستان مقدس واقع در صحن احمدی برگزار می‌شود.

سلامی با بیان اینكه مراسم احیای شب‌های قدر به صورت زنده از سیمای مرکز فارس پخش خواهد شد، از اقشار مختلف مردم جهت حضور در این مراسم‌های مذهبی دعوت به عمل آورد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار