مدیر جهاد کشاورزی لامرد با اشاره به اینکه تولید گوشت قرمز در لامرد سالانه بیش از ۸۰۰ تن است، گفت: بیش از ۳۴ واحد مرغداری در لامرد فعالیت می‌کنند و تولید سالانه گوشت سفید ‌بالغ بر ۱۱ هزار تن است.
کد خبر: ۴۴۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۷ 07 June 2015
تابناک فارس به نقل از تسنیم:عبدالحمید همتی بعدازظهر امروز در نشست خبری، اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی یکی از وزارت‌خانه‌های موفق در عرصه تولیدات ملی است.

وی با بیان اینکه فعالیت جهاد کشاورزی در بخش‌های دام و طیور، کشاورزی، عمرانی و زیربنایی و تامین آب کشاورزی است، افزود: در سال زراعی 93-94 بیش از 6050 هکتار سطح زیر کشت گندم و جو در شهرستان لامرد وجود داشته که بیش از 11هزار و 500 تن گندم تولید شد.

همتی با اشاره به اینکه تولید گوشت قرمز در لامرد سالانه بیش از 800 تن است، گفت: بیش از 34 واحد مرغداری در لامرد فعالیت می‌کنند که تولید سالانه گوشت سفید در لامرد بالغ بر 11 هزار تن است.

وی خاطرنشان کرد: سالانه بیش از 4 میلیون قطعه در مرغداری‌های لامرد جوجه‌ریزی شده و 6.4 درصد از گوشت سفید استان در لامرد تولید می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی لامرد با تاکید بر افزایش مازاد تولید گوشت سفید در لامرد اظهار داشت: سرمایه‌گذاران باید در عرصه صادرات گوشت سفید در شهرستان اقدام کنند و جهاد کشاورزی لامرد تصمیم جدی برای صادرات گوشت سفید دارد.

وی با اشاره به پروژه‌هایی که در هفته جهاد کشاورزی در لامرد افتتاح می‌شود، گفت: در هفته جهادکشاورزی سه طرح در شهرستان لامرد افتتاح می‌شود که دو طرح مرغداری 30 هزار قطعه‌ای با اشتغال بیش از 22 نفر به صورت مستقیم و یک طرح سردخانه است.

همتی تصریح کرد: در سال گذشته دو واحد تولید خوراک دام و طیور به ارزش سه میلیارد و 500 میلیون تومان در شهرستان لامرد افتتاح شد که سبب اشتغال مستقیم بیش از 27 نفر شد.

مدیرجهاد کشاورزی لامرد خاطرنشان کرد: ‌لامرد در امر تولید نشاء در استان فارس رتبه نخست را دارد و بخشی از نشاء استان‌های فارس، هرمزگان و بوشهر را تامین می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار