رئيس پليس راهور استان فارس با اشاره به آغاز طرح تابستانه پليس در راه‌هاي مواصلاتي و محورهاي درون‌شهري، گفت: اين طرح از اول تيرماه آغاز شده و تا ميانه مهرماه ادامه دارد.
کد خبر: ۴۴۷۶۲۴
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱ 25 June 2017
سرهنگ مصطفي عباسي بعدازظهر شنبه 3 تيرماه در جمع خبرنگاران با يادآوري اينكه در محورهاي مواصلاتي استان، به واسطه در پيش بودن تعطيلات عيد فطر، طرح در روزهاي آتي به شكل ويژه‌اي دنبال مي‌شود، گفت: پليس از تمام استعداد و توان نيروي انساني و تجهيزاتي خود براي كنترل بيشتر در محورهاي مختلف درون و برون‌شهري بهره خواهد برد.

وی با تاكيد براينكه در ايام تابستان، پليس راهور در درون شهرهاي استان فارس نيز اقدامات كنترلي بيشتري را لحاظ خواهد كرد، گفت: طي سه‌ماهه اول امسال 93 نفر براثر حوادث رانندگي درون شهري در فارس جان باختند كه نسبت به سال گذشته شاهد كاهش حدود 10 درصدي هستيم.

عباسی ادامه داد: در اين مدت 825 هزار و 200 تخلف اعمال قانون شده و 8 هزار و 777 دستگاه موتور سيكلت و 9 هزار و 945 دستگاه خودروي متخلف به پاركينگ منتقل شده است كه اين آمار به نسبت سال قبل به ترتيب يك درصد و هفت درصد كاهش را نشان مي‌دهد.

وي از اعمال قانون در مورد 304 هزار و 127 فقره تخلف حادثه‌ساز طي سه‌ماهه اول سال 96 در شهرهاي فارس خبر داد و گفت: 293 هزار و 920 مورد اعمال قانون مربوط به سرعت غيرمجاز توسط دوربين‌هاي سطح شهر اعمال قانون شده است.

او همچنين از اعمال قانون براي 377 هزار و 300 فقره تخلف توسط دوربين‌هاي موجود در سطح شهرها خبر داد و گفت: امسال در تابستان شاهد تشديد اقدامات كنترلي توسط پليس درون شهرها خواهيم بود.

عباسي با بيان اينكه در تابستان سال گذشته 162 نفر براثر حوادث رانندگي در فارس كشته شدند، گفت: بيشترين آمار فوت شدگان ناشي از حوادث در سال 95 با تعداد 53 فوت شده مربوط به شهريورماه و زمان وقوع بيشترين حوادث مربوط به ساعت 21 شب تا 4 بامداد بوده است.


رئيس پليس راهور استان فارس گفت: بعد از نصب دوربين‌هاي كنترل و نظارت در شيراز، حوادث رانندگي منجر به فوت در صحنه حادثه در بلوار رحمت شيراز به صفر رسيده و اكنون بيشترين حوادث در محور شيراز صدرا كه فاقد دوربين‌ است،‌حادث مي‌شود.

عباسي با بيان اينكه دوربين‌هاي نظارت تصويري در صدرا هنوز در اختيار پليس قرار نگرفته است،‌گفت: در سه‌ماهه اول امسال در محور كمربندي شيراز شاهد وقوع 15 مورد فوت ناشي از حوادث رانندگي بوديم كه آمار بسيار بالايي محسوب مي‌شود.

رئيس پليس راهور فارس با اشاره به استفاده بيشتر از گشت‌هاي نامحسوس در شيراز و فارس، گفت: براي تامين نظم در حوزه راهنمايي و رانندگي در فارس، از توان نيروي انساني و خودرويي ساير بخش‌هاي نيروي انتظامي نيز بهره خواهيم برد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار