کد خبر: ۴۴۷۶۲۶
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰ 25 June 2017
مدیرکل زندان‌های استان فارس گفت: موادمخدر و سرقت مهمترين جرائمي است كه باعث زنداني شدن افراد در فارس مي‌شود و بیشترین تعداد محبوسان در زندان مرتکبان این جرائم هستند . 
 
حشمت‌الله حیات‌الغیب در جمع خبرنگاران افزود: هم‌اینک بالغ بر 40 درصد از کل زندانیان را محکومان مواد مخدر و 28 درصد از زندانیان را محکومان سرقت به خود اختصاص داده‌اند .

او با بیان اینکه تعداد 20 زندان و مرکز اصلاحی و تربیتی در استان فارس وجود دارد، گفت: زندانیان در فارس براساس نوع جرم، سن و سابقه طبقه بندی شده و محکومیت خود را طی می‌کنند؛ زندانیان مواد مخدر در مجتمع حرفه‌آموزی و کاردرمانی، زندانیان بزه کار زیر 17 سال در کانون اصلاح و تربیت و مابقی جرائم در زندان عادل‌آباد و بازداشتگاه مرکزی و زندانیان نظامی در زندان شماره 2 نگهداری می‌شوند .

به گفته مديركل زندان‌هاي فارس، 97   درصد زندانیان استان فارس را مردان و 3 درصد را زنان تشكيل مي‌دهند و ميانگين سني زندانيان در اين استان بين 35 تا 40 سال است.

حيات‌الغيب با اشاره با اجراي اقدامات عمراني قابل توجه، اضافه شدن 30 هزار مترمربع به فضاي فيزيكي زندان‌ها در فارس را از اين اقدامات اعلام و خاطرنشان كرد: در اين راستا 100 هزار متر مربع فضاي زندان‌ها در فارس بهسازي و مرمت شده است.

وي با بيان اينكه با اجراي برنامه‌هاي اصلاحي، مشكلات فيزيكي زندان‌هاي فارس حل شده است، گفت: براساس برنامه توسعه ششم بايد 20 زندان كشور از شهرها خارج شود كه زندان عادل‌آباد شيراز نيز از همين دست زندان‌ها است.

حيات‌الغيب خاطرنشان كرد: زميني با وسعت 200 هكتار در شرق شيراز و محدوده نيروگاه سيكل‌تركيبي در ظفرآباد تهيه شده كه اگر تامين اعتبار شود، ساختمان زندان 10 هزارنفري در آن احداث مي‌شود.

وي در عين‌حال ساخت زندان را نيازمند اعتبارات سنگيني دانست و تاكيد كرد كه زندان شبيه يك شهر كوچك با تمام ساختارهاي مورد نياز است و به همين دليل احداث چنين مجموعه‌اي بسيار هزينه و زمان‌بر خواهد بود.

مديركل زندان‌هاي استان فارس اجراي برنامه‌هاي سوادآموزی و تحصيلي در زندان‌ها را يادآور شد و با بيان اينكه بيش از 200 زنداني كم‌سواد و بيسواد سال گذشته جذب نهضت شده‌اند، گفت: تعداد 143 زنداني نيز در مدارس راهنمایی، دبیرستان و هنرستان موجود در زندان‌هاي فارس مشغول به تحصيل هستند.

حيات‌الغيب از وجود 18 کتابخانه مشارکتی با اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس در زندان‌هاي اين استان خبر داد كه 50 درصد از زندانيان اعضاي فعال آنها هستند و گفت: علاوه بر مسائل فرهنگي اقدامات ورزشي نيز در دستور كار بوده و در دو بخش عمومي و حرفه‌اي دنبال مي‌شود.

مديركل زندان‌هاي فارس با اشاره به اجراي طرح پايلوت استفاده از پابند و دستبند الكترونيك در راستاي كاهش جمعيت كيفري زندان‌ها گفت: اين طرح فعلا در اصفهان و تهران به شكل پايلوت اجرايي شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار