رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس از برگزاری بیش از یك هزار و ۵۰۰ ویژه برنامه هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریكایی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۴۴۸۳۵۴
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 26 June 2017
تابناک فارس به نقل از ایکنا:، حجت‌الاسلام محمدرضایی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس امروز، ۴ تیرماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز به فرا رسیدن هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریكایی همزمان با سالروز شهادت آیت‌الله بهشتی و ۷۲ تن از یارانش اشاره كرد و گفت: بدین‌مناسبت یك هزار و ۵۰۰ برنامه در نقاط مختلف فارس برگزار خواهد شد.

وی، این برنامه‌ها را شامل شب شعر، میزگرد و نشست‌های تخصصی، همایش‌ها، نمایشگاه‌های عكس و غیره عنوان كرد و افزود: روز شنبه، ۱۰ تیر که با عنوان «گروه‌های تروریستی و جنایات سازمان یافته، زاییده استراتژی آمریکا و صهیونیسم بین‌الملل» نامگذاری شده است، همایش بزرگ جوانان در حسینیه سیدالشهدا (ع) واقع در خیابان آقایی، همزمان با نماز مغرب و عشا برگزار خواهد شد.

رضایی ادامه داد: همچنین در روز یکشنبه ۱۱ تیر که با عنوان «حقوق بشر اسلامی، سند زیست کریمانه و متعالی بشر» نامگذاری شده است، همایش بزرگ روحانیون نیز در شیراز برگزار می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به مبانی دین اسلام، اهمیت حفظ كرامت انسانی، مساوات و آزادی برای انسان‌ها را در این آیین آسمانی یادآور شد و گفت: آمریكایی كه مدعی حقوق بشر است به هیچ كدام از این اصل‌ها پایبند نیست.

رضایی با تأكید بر اینكه نوع برخورد آمریكا با كشورهای مختلف جهان، چیزی جز ظلم به بشریت نیست، گفت:‌ آمریكا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تحریم‌های ظالمانه‌ای را به كشورمان تحمیل كرد ضمن اینكه كشور ما بزرگ‌ترین قربانی تروریسم است به طوری كه ۱۷ هزار نفر از هموطنان ما در عملیات‌های تروریستی به شهادت رسیده‌اند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس به وضعیت اسفناك تبعیض نژادی در آمریكا اشاره كرد و گفت: در آمریكا ۴۲ درصد از اعدام‌ها مربوط به سیاه‌پوستان است و از ۱۱۲ میلیون سرخ‌پوستی كه تا سال ۲ هزار در آمریكا زندگی می‌كردند تنها ۲۵۰ هزار نفرشان زنده مانده‌اند.

رئیس مركز رسیدگی به امور مساجد فارس همچنین قتل و عام مردم و كودكان بی‌گناه پاكستان،‌ افغانستان، لیبی و عراق توسط آمریكا را یادآور شد و گفت: یش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در خاورمیانه به بهانه ۱۱ سپتامبر توسط آمریکایی‌ها کشته شدند.

وی با بیان اینكه آمریكا همچنین در انتخابات كشورهای مختلف نیز دخالت می‌كند، گفت: سرکوب جنبش‌های مردمی در ۲۰ کشور جهان، آزمایش و حملات اتمی، جاسوسی از شهروندان، حمایت از عربستان برای جنایت در یمن، حمایت از اسرائیل برای ظلم به فلسطینی‌ها و حمایت از جریان‌های تکفیری نظیر طالبان، القاعده و داعش از جمله موارد خصومت و نقض حقوق بشر آمریکایی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار