مدیرکل روابط عمومی شهرداری شیراز از خواهرخواندگی این شهر با پایتخت باستانی چین به عنوان یکی از قطب‌های اقتصادی این کشور خبر داد.
کد خبر: ۴۴۹۷۵۹
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۶ 29 June 2017
هاشم مظاهری‌زاده گفت: شهر نانجینگ یکی از چهار پایتخت باستانی چین، مرکز استان جیانگسو و به عنوان یکی از قطب‌های اقتصادی کشور چین و از مراکز مهم فرهنگ، آموزش، سیاست و گردشگری این کشور است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز تصریح کرد: برخورداری از تاریخ، فرهنگ و پیشینه تمدنی غنی، جایگاه نانجینگ به عنوان سومین شهر دانشگاهی چین، تلفیق موزون سنت و مدرنیته در مسائل شهرسازی، اقتصاد پویا و صنعت پر رونق، در کنار روابط ریشه‌دار دو کشور، بستر مناسب و ظرفیت‌های گسترده‌ای  را برای تعاملات و تبادلات آتی دو شهر شیراز و نانجینگ فراهم خواهد کرد.

مظاهری‌زاده گفت: امضای تفاهم‌نامه خواهرخواندگی بخشی از برنامه‌های شهرداری برای ارتقای جایگاه بین‌المللی شهر شیراز است که با هدف معرفی هر چه بیشتر و بهتر ظرفیت‌های تاریخی، مذهبی، فرهنگی و علمی شیراز، تقویت برند شهر، جذب گردشگر و زمینه‌سازی ارتباطات بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی با همتایان خود در شهرهای خارجی پی‌ریزی شده است.  

به گزارش فارس، شهر نانجینگ به عنوان خواهرخوانده آتی شیراز 2500 سال پیش تاسیس شده و با جمعیتی بیش از 8 میلیون نفر و مساحت 6600 کیلومتر مربع با شهرهایی نظیر فلورانس ایتالیا، دالاس آمریکا و اشتوتگارت آلمان خواهرخوانده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار