با مخاطبان
در حالی که غلام محمد زارعی در حال فکر کردن به چگونگی آوردن راه آهن از میان کوه های سر به فلک کشیده دنا هست ، عدل هاشمی در حال دست و پا زدن برای تکمیل 8 کیلومتر جاده سوق (معروف به جاده خون 1) و 15 کیلومتر جاده چرام به دهدشت (معروف به جاده خون 2) می باشد!
کد خبر: ۴۵۱۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۹ 02 July 2017
آنچه که در زیر آورده شده است یادداشت ارسالی مخاطبان تابناک کهگیلویه و بویراحمد است و این سایت محتوای آن را تایید یا تکذیب نمی کند. شما هم می توانید نظر خود را در تایید یا تکذیب این مطلب بیان کنید.
جدل نفتی نمایندگان به جدل در حوزه ی بهداشت رسید
مدتی است که بحث و جدل های نمایندگان به اوج خود رسیده و هر لحظه از نقطه ای سر در می آورد ! یک روز بحث و جدل بودجه مناطق نفت خیز است و یک روز بر سر عملکرد مدیران! جنس سهم خواهی ها و اعتراضات هم متفاوت است! عدل هاشمی از محرومیت و وضعیت فلاکت بار منطقه و نابودی حوزه ی انتخابیه بر اثر مهاجرت می نالد و زارعی از تکمیل پروژه هایی که هر کدامش بودجه ای چندین برابر کل پروژه های حوزه ی کهگیلویه بودجه می خواهد! یکی از سر سیری می نالد و یکی از فشار نداری!
بازی باخت باختی که مسئولان از چندین سال پیش شروع کرده اند با قدرت تمام در حال تبدیل شدن به بحرانی نابود کننده در استان کهگیلویه و بویراحمد است. در حالی که در یاسوج پیدا کردن شغل چندان هم سخت نیست در برخی مناطق کهگیلویه با نرخ بیکاری بالا که گاها تا 30 و 40 درصد هم می رسد! روبرو می شویم !
در حالی که غلام محمد زارعی در حال فکر کردن به چگونگی آوردن راه آهن از میان کوه های سر به فلک کشیده دنا به یاسوج است ، عدل هاشمی در حال دست و پا زدن برای تکمیل 8 کیلومتر جاده سوق (معروف به جاده خون 1) و 15 کیلومتر جاده چرام به دهدشت (معروف به جاده خون 2) می باشد!
 در حالی که غلام محمد زارعی با خیال راحت نشسته و نظاره گر هیئت های تجاری،گردشگری و اقتصادی از اروپا و روسیه است که به حوزه ی انتخابیه اش وارد می شوند ، عدل هاشمی با چنگ و دندان در حال مبارزه با نماینده ایذه و باغملک است که بلکه بتواند از حق السهم استان خود برای برداشت آب دفاع کند!
در حالی که در بویراحمد و دنا کمتر روستایی می بینی که از نعمت آب و برق و گاز و تلفن و جاده آسفالته برخوردار نباشد در 20 کیلومتری دهدشت با فقری مواجه می شوی که هلال احمر کشور با اضطرار در حال برنامه ریزی برای نجات چند انسان مظلوم و بی پناه و درمانده است.
در حالی که زارعی از لزوم تخصیص چند ده میلیارد بودجه برای تکمیل بیمارستان جدید یاسوج خبر می دهد ، در شهرستان های کهگیلویه ، بهمئی،چرام و لنده برای احداث یک بیمارستان کوچک قصه ی هزار و یک شب خوانده می شود و معلوم هم نیست که چه خواهد شد!
و در حالی که .....
بحث بر مقایسه بویراحمد و کهگیلویه نیست ، بحث از بی تدبیری های است که استان را به سمتی برده است که در یک طرف بهترین مناطق استان در حال متروکه شدن است و در طرف دیگر مردم از سر ناچاری و نبود جا و مکان به کوه خواری! روی آورده اند و هر روز داد و بیدا بلند می شود که مشکل حاشیه نشینی و اعتیاد و معظلات اجتماعی در یاسوج رو به فزونی است.
اینکه عدل هاشمی از دست دکتر ایلامی می نالد و معترض می شود و فورا غلام محمد زارعی تعریف و تمجید می کند هم خود حکایتی است که چند مدتی است در مناسبات و موضع گیری های نمایندگان بیشتر نمایان شده است!
اما یک چیز در این بین مشهود است و آن هم اعتراض زارعی از سر سیری و به دست آوردن امتیازات بیشتر است و اعتراضات عدل هاشمی از سر نداری و فلاکتی است که در منطقه خود می بیند.
اعتراضات زارعی برای حفظ وضع موجود است چرا که چه زارعی باشد چه نباشد ، بودجه های سرسام آوری در یاسوج هزینه می شود اما عدل هاشمی نه مانند تاجگردون ، بودجه نفت و لابی گری های بالا را دارد و نه مانند زارعی ، از بابت رسیدن بودجه به هر نحو ممکن مطمئن است ! پس خودش و حوزه اش را در این بین مظلوم و سرشان را بی کلاه می بیند.
و در آخرین مورد زارعی اینگونه از دکتر ایلامی دفاع می کند : 
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی، دکتر اورنگ ایلامی را مدیری صادق و کاردان توصیف کرد و ابراز داشت که از وقتی وی سکان سلامت این استان را در دست گرفته است، آرامش و ثباتت امیدوارکننده‌ای در مجموعه به وجود آمده که قبل از هر دستاورد دیگری این آرامش خود بستری برای انجام خدمت بیشتر، بهتر و به موقع به مردم خواهد بود و این ارزشمند است.
و عدل هاشمی هم اینگونه نقد کرده است:
پس از انتقادات صریح اینجانب بعنوان  خادم مردم کهگیلویه بزرگ از عملکرد دکتر ایلامی رئیس ناتوان ، ناکارآمد و سیاست زده " کهگیلویه و بویراحمد " جلسه ای با حضور معاون محترم امور حقوقی و مجلس  وزارت بهداشت و جناب ایلامی در مجلس شورای اسلامی تشکیل شد که در آن جلسه انتقادات بنده مرور و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان وعده داد که برای حل آنها تلاش نماید .

وی با تاکید بر اینکه جناب ایلامی از آن زمان تاکنون هرگز در مسیر اجرایی شدن آنها هم تلاش نکرده است ، افزود : متاسفانه مشکلات بهداشتی و درمانی کهگیلویه همچنان به قوت خود باقی است و بی نظمی ها و بی تدبیری ها و بی عدالتی ها ادامه دارد .

رئیس کمیته گاز و پتروشیمی با تشریح مجدد  ضعف و ناکارآمدی عملکرد مدیریت دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد : همانطور که در مصاحبه قبلی گفتم و الان نیز بر آن تاکید می ورزم جناب ایلامی مدیری ناتوان ، ناکارآمد ، سیاست زده و البته پس از جلسه اخیر در مجلس دروغگو هستند که حتی به تعهدات خود برای حل مشکلات درمانی کهگیلویه بزرگ پایبند نیستند .
و اما در این بین بیچاره مردم "کهگیلویه"و "بویراحمد" که نهایتا در بازی متعصبانه طایفه ای متضرر می شوند و نمی دانند که ایجاد شرایط برای هجوم سرمایه های استان به بویراحمد مترادف است با بوجود آمدن چالش های بیشتر و زندگی سختتر و عذاب آور تر!
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ازچرام مظلوم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۱
والاجناب عدل هاشمی وقتی یادشعارهای انتخاباتیت می افتیم وازجاده های خون عبورمیکنیم خنده مان میگیردکه چرابعدازچهل سال ازعمرانقلاب مسولین محلی مانتوانستندحق ماراازمقامات بالابگیرند!جناب هاشمی منطقه کهگیلویه همان منطقه ای است که فرزندانش ازخط شکنان وتاریخ سازان زمان جنگ وانقلاب هستندودربین نیروهای تحصیل کرده بیشترین رشدعلمی وفارغ التحصیل دانشگاهی رادارندولی نمیدانم شمانمایندگان مالیاقت وتوان جذب بودجه وتوسعه ی زیرساخت های زیربنایی رانداریدیابی عدالتی دراین استان به اوج خودش رسیده است!نمیدانم استاندارچکاره است دراین کار.....جای بسی تاسف است که دربقیه جاهاوجهان به فکربالارفتن به کرات آسمانیندولی ماهنوزدرخم یک کوچه ایم جاده نداریم! افسوس که این کارهاواین ناکارآمدیاواین بی تدبیریهاواین بی عدالتی هابه حساب نظام وانقلاب ثبت میشودوبه حساب می آید......افسوس افسوس برای آن شورهای انتخباتی وخودزنی هاوافراط وتفریط هاوآدم پرستی هاوجواب نماینده هاومسولین درهنگام کاروتلاش!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار