مسئول آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اردکان از زنده‌گیری 16حلقه مار سمی در منازل تعدادی از شهروندان در این شهر خبر داد.
کد خبر: ۴۵۵۷۳۰
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۲ 08 July 2017

تابناک فارس به نقل ازشیرازه: وحید حق پرست مسئول آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اردکان در گفتگو با خبرنگار ماگفت: با توجه به فصل گرما و کم شدن آب رودخانه ها حیوانات وحشی از جمله مارها به دنبال سایه و آب به ناچار از محل زندگی خود دور می شوند و گاها سر از مناطق مسکونی در شهر و روستا درمیاورند.

وی اظهار کرد:  برخی اوقات این مارها توسط خودروی گردشگران از مناطق تفریحی اطراف شهر به داخل مناطق مسکونی حمل می شوند. البته تخریب اکوسیستم و محیط زیست این حیوانات به خصوص با از بین بردن منابع غذایی مارها توسط سموم کشاورزی و همچنین تخریب محل زندگی آن ها توسط برداشت علوفه و یا شخم زدن زمین های کشاورزی این حیوانات را وادار به مهاجرت از محل زندگی خود می کند که باعث افزایش پیدا شدن مار در منازل مسکونی می شود.
حق پرست تصریح کرد:  آتش نشانان هنگام مواجهه با مار در منازل با بی حس کردن مارها به کمک کپسول Co2 اقدام به زنده گیری مارها می کنند و سپس آن ها را در هماهنگی با اداره حفاظت محیط زیست در طبیعت رها می کنند.
مسئول آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اردکان در خصوص آمار زنده گیری مار در اردکان اعلام کرد:  از اول سال جاری 16 مورد زنده گیری مار  در منازل به آتش نشانی اردکان گزارش شده است.
وی به گردشگران و افرادی که برای تفریح به طبیعت می روند پیشنهاد کرد که خودروی خود را در محل های مناسب پارک کنند به گونه ای که از گیاهان و علوفه ها دور باشد و از بسته بودن درها و بالا بودن شیشه های خودروی خود اطمینان حاصل کنند. همچنین خودروی خود را قبل از حرکت و بازگشت به منزل حتما بررسی کنند. و درصورت مشاهده مار در منزل مسکونی یا خودرو با آتش نشانی(125)تماس بگیرند.

مسئول آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اردکان با بیان اینکه در صورت مشاهده مار باید افراد خونسردی خود را حفظ کنند، خاطرنشان کرد: انتظار ما از شهروندان این است که در صورت مشاهده مار بدون توجه به نوع سمی و یا غیرسمی بودن آن، از دنبال کردن و یا گرفتن این خزنده خطرناک جدا خوداری کرده و تا حضور اکیپ آتش‌نشانی در محل، مار را زیر نظر داشته و از نزدیک شدن به آن اجتناب کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار