محمودرضا طالبان، نایب رئیس شورای اسلامی شیراز نیز با اشاره به مصوبه مجلس در خصوص كاهش تعداد اعضای شوراها، این تصمیم را مقدمه‌ای برای تضعیف نهاد شورا ارزیابی كرد.
کد خبر: ۴۵۷۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴ 10 July 2017
به گزارش تابناک فارس: منتخبان پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شیراز با اعضای دوره چهارم این شورا دیدار و گفت‌وگو كردند.

غلام‌مهدی حقدل، رئیس شورای چهارم شهر شیراز در این دیدار كه با هدف تبادل نظر و هم‌اندیشی پیرامون مسائل مهم كلانشهر شیراز و بسترسازی برای تعامل بیشتر در راستای تداوم توسعه این كلانشهر انجام شد، با تأکید بر لزوم تعامل بیشتر بین اعضای ادوار مختلف شوراها در شیراز، بر لزوم همدلی اعضای دوره‌های چهارم و پنجم این نهاد مدنی، تأكید كرد.

وی با بیان اینكه مهم‌ترین شاخصه‌های شورای چهارم شهر شیراز، انسجام درونی، همدلی با دستگاه‌های خدمات رسان و اجرایی و ارتباط مناسب و شفاف با مجموعه شهرداری است، آمادگی اعضای شورای چهارم برای انتقال دانش، تجارب و اطلاعات خود به اعضای شورای پنجم را اعلام كرد.

حقدل از اعضای شورای پنجم شهر شیراز دعوت كرد برای آشنایی بیشتر با موضوعات جاری و روند بررسی مسایل شهری توسط کمیسیون‌ها و مصوبات صحن شورا، در جلسات باقی‌مانده این دوره شركت داشته باشند.

محمودرضا طالبان، نایب رئیس شورای اسلامی شیراز نیز با اشاره به مصوبه مجلس در خصوص كاهش تعداد اعضای شوراها، این تصمیم را مقدمه‌ای برای تضعیف نهاد شورا ارزیابی كرد.

وی گفت: شورای چهارم در شیراز تلاش کرد با تشکیل کمیسیون‌های تخصصی و با حاكم كردن نگاهی کارشناسانه به موضوعات شهری، نقش و جایگاه شورای شهر را آنگونه که شایسته است، ارتقاء بخشید و تثبیت كند.

طالبان با تصریح اینكه تداوم این روند توسط شورای پنجم یك انتظار معقول به‌شمار می‌رود، گفت: بی‌تردید اعضای شورای چهارم شیراز تجارب خود را در اختیار شورای پنجم قرار خواهد داد.

وی همچنین استقرار شورا در ساختمان جدید واقع در بافت تاریخی فرهنگی شیراز را از سیاست‌های خوب مدیریت شهری ارزیابی و از اعضای شورای پنجم درخواست كرد كه این سیاست را حفظ كرده و برنامه رونق بافت تاریخی فرهنگی شیراز و باز‌زنده‌سازی هویت و ماهیت اصلی هسته اولیه این شهر را ادامه دهند.

سیداحمدرضا دستغیب، رئیس موقت شورای پنجم شهر شیراز نیز در این دیدار با بیان اینکه انتخابات ۲۹ اردیبهشت با حضور حداکثری مردم به پایان رسیده و اکنون تمامی رقابت‌ها به رفاقت تبدیل شده است، گفت: فلسفه تشکیل شوراها خدمت رسانی بهتر و تسهیل در رسیدگی به امور مردم است.

وی گفت: راه شورای پنجم از شوراهای گذشته جدا نیست و اطمینان داریم نه تنها اعضای شورای چهارم بلكه اعضای ادوار مختلف شورای شهر شیراز، علاوه بر تجارب، پیشنهادهای سازنده خود را نیز به ما ارائه خواهد داد.

دستغیب با تصریح اینكه موفقیت‌ها و دستاوردهای شورا و شهرداری شیراز در دوره چهارم قابل انکار نیست، گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و جلسات متعددی که منتخبین دوره پنجم طی چند ماه اخیر برگزار کرده‌اند، امیدواریم در مدیریت شهری بتوانیم با انجام کارهای بزرگ و اصولی در ادامه مسیر خدمت شوراها، شهر شیراز را به جایگاه والایی که شایسته‌اش است برسانیم.

یادآور می‌شود، جلسات مشترك اعضای دوره‌های چهارم و پنجم به صورت مستمر و تا زمان آغاز به كار رسمی دور جدید، ادامه خواهد داشت.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
Asf
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۲
شهرهای زیر 100 هزار نفر شورا نیاز ندارند.وقتی شهری 80هزار نفر جمعیت داشته باشه و بیش از200 نفر کاندید شده باشند اولا مگر نفرات اول تا پنجم چند درصد رای کل جمعیت را اخذ کرده اند دوما هر کاندیدایی فارغ از توانایی که دارد ،بیشتر بخاطر روابط بیشتر با مردم ،شناخته شده بودن و داشتن خانواده بزرگتر انتخاب میشود چه بسا در بسیاری از شهرها افرادی انتخاب میشوند که حتی سواد خواندن و نوشتن ندارند یا به خل و کم عقل بودن بین شهروندان معروفند!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار