مدیر‌کل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به اینکه بیش از ۶۰ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند، گفت: دفاتر بیمه سلامت در استان کرمان تا پایان سال جاری حذف می‌شود.
کد خبر: ۴۵۸۳۰۱
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲ 12 July 2017
محمد جعفری در گفت‌و‌گو با خبرنگار در کرمان اظهار‌ داشت: در استان کرمان بالغ بر یک میلیون و 800 هزار نفر بیمه شده سلامت وجود دارد که شامل بیش از 60 درصد جمعیت استان کرمان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ماهانه حدود 50 میلیارد تومان گردش مالی بین اداره کل بیمه سلامت و مراکز درمانی از این بابت ایجاد می‌شود، گفت: پیش‌بینی می‌شود که سالانه بیش از 20 درصد از منابع حوزه سلامت به‌دلیل تقاضاهای القایی و بی‌جا و یا مصرف نادرست دارو و خدمات پزشکی و یا سوء‌استفاده از دفترچه‌های بیمه هدر می‌رود.

مدیر‌کل بیمه سلامت استان کرمان با بیان اینکه برای هدر‌رفت بخشی از این هزینه‌ها بحث الکترونیکی‌شدن نسخ درمانی بیمه سلامت در کشور در برنامه است و استان کرمان به‌عنوان پایلوت این طرح قرار دارد، افزود: دفاتر بیمه سلامت در استان کرمان تا پایان سال جاری حذف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این اقدام در راستای بهینه‌سازی منابع مالی حوزه سلامت و همچنین رفاه حال هرچه بیشتر بیمه‌شدگان و بیماران انجام می‌شود، خاطر‌نشان کرد: برنامه الکترونیک‌سازی نسخ درمانی به منظور دستیابی به تجویز الکترونیک دارو و خدمات سرپائی و همچنین دستیابی به ریز اطلاعات ثبت شده در پرونده بیماران برای کنترل مراحل درمان آنها انجام می‌شود.

جعفری با بیان اینکه 75 مرکز خدمات بیمه‌ای در استان کرمان وجود دارد که کار تعویض دفاتر بیمه سلامت را انجام می‌دهند، گفت: ماهانه بیش از 50 هزار تعویض دفترچه بیمه سلامت در استان کرمان انجام می‌شود که با حذف دفاتر، صرفه‌جویی بزرگی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با حذف دفاتر بیمه سلامت در استان کرمان، پیش‌بینی می‌شود حدود 120 میلیارد تومان صرفه‌جویی شود افزود: از تمامی مراکز تشخیص، درمانی و داروخانه‌ها در اجرای طرح الکترونیک‌سازی تقاضای همکاری داریم.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار