رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت:ماه گذشته، 6 هزار و 200 بیمار در بیمارستان نمازی پذیرش شدند که از این تعداد دو هزار و 400 بیمار از استان‌های دیگر، مانند تهران، اصفهان، خراسان، گلستان، گیلان و آذربایجان بودند، بنابراین چاره‌ای جز توسعه امکانات وجود ندارد.
کد خبر: ۴۵۸۷۲۹
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۰ 12 July 2017
به گزارش تابناک فارس:رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در جمع منتخبان شورای شهر شیراز برلزوم تعامل این دو نهاد درجهت ترویج فرهنگ سلامت، توسعه خدمات شهری و کنترل فعالیت‌های غیربهداشتی در سطح شهر تاکید کرد.
 
محمدهادی ایمانیه در جمع منتخبان شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه نوآوری و پیشتازی حوزه سلامت در بحث نیکوکاران به شیراز اختصاص دارد، اظهار داشت: همکاری‌های برون‌بخشی بسیاری در حوزه سلامت در استان فارس انجام‌ شده و پیشرفت‌های دانشگاه هم مرهون کمک آنان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز سرعت بخشیدن به ترویج فرهنگ سلامت و ایجاد فرهنگسرا، انجام ورزش و فعالیت بدنی، ایجاد پیاده‌روی ایمن، توسعه قطار شهری برای مهار آلودگی هوا، صدا و ترافیک، پرهیز از دست‌فروشی‌های غیربهداشتی، عدم عرضه قلیان، سرعت بخشیدن به دریافت مجوزهای زمین برای ساخت بیمارستان‌های مختلف در سطح شهر و ساخت اقامتگاه‌ها را مؤثر دانست و افزود: در این زمینه می‌توان از کمک و همکاری شورای اسلامی شهر شیراز استفاده کرد.

وی شایع‌ترین علت مرگ‌ومیر در ایران را مربوط به بیماری‌های غیرواگیر مانند قلبی، سرطان و تصادفات اعلام کرد و یادآور شد: می‌توان با تغییر روش زندگی فرهنگ‌سازی کرد؛ همچنین بالاترین آمار مرگ ناشی از تصادفات به استان فارس اختصاص دارد که برای مهار این مشکل، شهرداری نیز نسبت به نصب دوربین سرعت اقدام کرد و در پی آن، آمار تصادفات به‌شدت کاهش پیدا کرد و حمایت و کمک شورا در این امر، بسیار مؤثر است.

ایمانیه ادامه داد: ماه گذشته، 6 هزار و 200 بیمار در بیمارستان نمازی پذیرش شدند که از این تعداد دو هزار و 400 بیمار از استان‌های دیگر، مانند تهران، اصفهان، خراسان، گلستان، گیلان و آذربایجان بودند، بنابراین چاره‌ای جز توسعه امکانات وجود ندارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار