مالکان کوره های آجر پزی یکی از مهم ترین عوامل تعطیلی بیش از ۷ کوره در این روستا را گرانی ۱۰ برابری سوخت مورد نیاز کوره ها اعلام میکنند.
کد خبر: ۴۵۹۱۱۰
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰ 13 July 2017
تابناک فارس به نقل از داراب آنلاین:شهرستان داراب که اقتصادش بر پایه کشاورزی است در سالهای اخیر به دلیل خشکسالی های پیاپی با مشکلات زیادی مواجه شده و روز به روز به آمار بیکاران و افراد جویای کار اضافه می شود.
یکی از راه های حل مشکل بیکاری ایجاد صنایع و مشاغل زودبازده است که تاکنون به این مقوله نیز توجهی نشده است و چند کارگاه و کارخانه صنعتی موجود داراب نیز با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم میکنند.


علاوه بر رکود حاکم بر بازار که بر تمام مشاغل اثر گذاشته است ضعف مدیریتی و عدم تامین نیازهای کارآفرینان از عوامل دیگری است که کارگاه ها و کارخانه ها را در آستانه تعطیلی قرار داده است.


کوره های آجرپزی در روستای بیزدان شهرستان داراب از مصادیقی است که در سال های اخیر به دلیل مشکلات فراوان از جمله رکود بازار مسکن و عدم تامین سوخت توسط دولت تعطیل شده اند.


کوره های آجرپزی داراب که در سال های اخیر زمینه اشتغال قریب دو هزار نفر را به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم کرده بودند به طور کامل تعطیل شده اند و به جز یکی از آنها که به طور جزئی تولیداتی دارد مابقی آنها به طور کامل تعطیل هستند.


مالکان کوره های آجر پزی یکی از مهم ترین عوامل تعطیلی بیش از ۷ کوره در این روستا را گرانی ۱۰ برابری سوخت مورد نیاز کوره ها اعلام میکنند.


یکی از آنها میگوید: در گذشته حتی با رکود بازار مسکن و گرانی آجر کارگاه فعال بود. در سال های اخیر تنها درخواستمان از مسئولین اجرایی اجرای لوله کشی گاز بوده اما علی رغم نزدیکی لوله های عبور کرده از نزدیکی کوره ها هیچ اقدامی نشده است‌.


به گفته یک منبع اگاه؛ اخیرا پیگیری هایی در خصوص اتصال کوره ها به گاز سراسری انجام شده است اما به دلیل در خواست تامین هزینه های سرسام آور این انتقال از مالکان، متوقف شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار