رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز از انبار شدن غیراستاندارد کالا در یک باربری بولوار نصر به عنوان دلیل حادثه آتش سوزی روز جمعه 16 تیرماه جاری این انبار یاد کرد و با اشاره به وجود انبارهای مشابه در شهر شیراز نسبت به احتمال تکرار این حادثه در نقاط دیگری از این کلانشهر هشدار داد.
کد خبر: ۴۵۹۱۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰ 13 July 2017
تابناک فارس به نقل از ایرنا:یک انبار کالا در بولوار نصر شیراز ، جمعه 16 تیرماه جاری دچار آتش سوزی شد و این حریق با تلاش 80 آتش نشان خاموش شد.
محمد فرخ زاده رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شیراز روز پنجشنبه در این باره به خبرنگاران گفت: تعداد چنین انبارهای غیرمجازی که جان و مال شهروندان را در معرض خطر می اندازند اندک نیست و از این رو، باید برای رفع این معضل چاره ای اندیشید.
وی اظهار کرد: انبار و باربری چند منظوره بولوار نصر نیز با کاربری غیر اصولی و غیر استاندارد بوده و تمام مواد موجود در انبار که از مواد پلاستیکی ، وسایل منزل و اجناس متفاوت از جمله انواع کارتن ها، افشانه ها، لامپ، شیرآلات گرفته تا دوچرخه موجود در این انبار به صورت کاملاً غیر استاندارد دپو شده بود .
فرخ زاده ادامه داد: این انبار 2 سال متوالی از طریق شهرداری منطقه سه شیراز اخطار گرفته بود و سابقه حریق دارد ، ولی با وجود تمام هشدارها و توصیه های ایمنی داده شده در سالهای گذشته، حداقل نکات ایمنی در نظر گرفته نشده بود و بیشتر شهروندان ساکن در منازل مسکونی مجاور این انبار نیز شکایت و نارضایتی خود را از این وضعیت اعلام کرده بودند.
وی ادامه داد: اطفای این آتش سوزی با تلاش 80 آتش نشان از 12 ایستگاه آتش نشانی و با بهره گیری از 16 دستگاه خودرو سنگین اطفایی، 2 تریلر آبرسان ، یک دستگاه خودرو اطفایی فوم رسان ، یک دستگاه خودرو امدادی و بیش از چهار ساعت تلاش بی وقفه از 2 جهت از ابتدای بولوار نصر و خیابان دلجو صورت گرفت و از سرایت شعله های آتش به ساختمانهای مسکونی و تجاری مجاور انبار جلوگیری شد .
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: خاموش کردن این آتش سوزی که به خاطر بی توجهی برخی کسبه شاغل و مستاجر در این انبار و با وجود تذکرهای متعدد به مالک صورت گرفت، هزینه سنگینی را در پی داشت که از ناحیه این بی توجهی ها به شهر تحمیل شد.
وی یادآوری کرد: هزینه های خاموش کردن آتش از عوارض پرداختی شهروندان تامین می شود و از این رو، دیگر شهروندان شیراز تاوان این بی مبالاتی را پرداخت کردند.
فرخ زاده ادامه داد: این آتش سوزی همچنین هزینه های روحی و روانی ، ترافیکی ، امدادی ، انتظامی و ... نیز در پی داشت و از آن جمله می توان به ضرب و شتم شماری از آتش نشانان و بی احترامی به آنها توسط برخی شهروند نماها یا به اصطلاح برخی مال باختگان اشاره کرد.
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: در این عملیات، آتش نشانان توسط برخی از مالکان مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.
وی بیان کرد: فیلمبرداری و تجمع شهروندان در محل وقوع حادثه باعث تاخیر و اختلال دراجرای عملیات شد و از این رو، باید دستگاه های متولی حوزه فرهنگ برای ارتقای فرهنگ شهروندی تلاش کنند.
بولوار نصر در شمال شرق شهر شیراز واقع است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار