رئیس کمیسیون عمران شورای شهر شیراز، بومی بودن و آشنایی کامل با ظرفیت‌های استان فارس را از ویژگی‌های انتخاب استاندار جدید معرفی کرد.
کد خبر: ۴۵۹۴۸۳
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰ 15 July 2017
تابناک فارس به نقل از خبرنگار فارس:رضا محمدیان  در پاسخ به این پرسش که استاندار فارس با توجه به تحولات دولت دوازدهم چه شاخصه‌هایی باید داشته باشد، اظهار داشت: استانداری که برای استان فارس انتخاب می‌شود باید بومی و آشنا به ظرفیت‌های متنوع استان فارس بوده و مسائل سیاسی را در امور اجرایی دخالت ندهد.

وی افزود: متأسفانه یکی از آسیب‌های جدی در استان فارس، انتخاب افراد غیربومی برای این سمت بوده که این تجربه ناموفق مدام در حال تکرار است که به نظر می‌رسد در دولت جدید باید به بحث بومی بودن استاندار توجه جدی شود.

این عضو شورای شهر شیراز ادامه داد: استاندار علاوه بر بومی بودن باید دارای خلاقیت و ابتکار عمل بوده تا بتوان از ظرفیت‌های بسیار استان فارس در عرصه‌های گوناگون کشاورزی، گردشگری، محیط‌زیست، آثار باستانی و... نهایت استفاده را برد.

محمدیان با بیان اینکه تنها 10 درصد بودجه دولت صرف مسائل عمرانی شده و 90 درصد بودجه به هزینه‌های جاری اختصاص دارد، اضافه کرد: امروز بودجه دولتی دیگر جوابگوی کارهای بزرگ نیست و استانداری موفق است که بتواند در جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی موفق عمل کند.

وی افزود: بومی بودن استاندار ازاین‌جهت مهم است که اطلاعات کاملی از وضعیت استان در دست فرد انتخاب‌شده است و این اطلاعات به موفقیت فرد و پیشرفت استان کمک شایانی خواهد کرد.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر شیراز همچنین گفت: استان فارس نیاز به استانداری دارد که با تدبیر و درایت و بدون سیاسی‌کاری مشکلات استان را حل کرده و مسائل بر زمین‌مانده را به سرانجام برساند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار