با صدور مجوز ساخت و سازهای غیرقانونی حریم آب شهرستان کازرون نقض شده که این مسئله واکنش شدید مردم این شهرستان را در بر داشته است.
کد خبر: ۴۵۹۴۸۴
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰ 15 July 2017

تابناک فارس به نقل از شیرازه :آب شرب صد هزار شهروند کازرونی از سفره آب حاشیه کوه شمالی کازرون بوسیله 18 حلقه چاه تامین می شود. حریم این سفره آب سال‌هاست بر اساس قانون 300 متر اعلام شده و از ساخت و سازهای واقع در حریم جلوگیری شده است. اما در چند سال اخیر با صدور مجوز ساخت و سازهای غیرقانونی حریم آب این شهرستان نقض شده است که این مسئله واکنش و ناراحتی بسیاری از مردم کازرون را در پی داشته است.

به گفته یکی از فعالان محیط زیست شهرستان کازرون؛شخصی طی یک پروسه غیرقانونی و بدون استعلام از کمیته تعیین حریم منابع آب شرب استان با همکاری کمیسیون ماده پنج استانداری اقدام به تغییر کاربری زمینی به مساحت 27 هزار متر در حریم منابع آب شرب کازرون کرده و این قطعه زمین را با تغییر کاربری از پارک کودک و فضای سبز به فضای مسکونی تبدیل و این حریم را نقض کرده است.

در حالی‌که اداره آبفا شهرستان کازرون به طور قاطع با تغییر کاربری این زمین و نقض حریم آب شرب شهرستان کازرون مخالفت می‌کند اما فرماندار کازرون طی حکمی به انعقاد قرارداد با مالک، بدون ارجاع به شورای شهر می‌پردازد که با حضور استاندار و مخالفت وی با این مسئله روند صدور پرونده متوقف می‌شود. اما پس از مدتی روند کاهش حریم پیگیری می‌شود. در بی‌توجهی مسئولان، تعدادی از فعالین محیط زیستی و مردم شهرستان کازرون چندین بار نسبت به این مسئله واکنش نشان داده و اعتراض کرده‌اند. 

با توجه به اینکه روند کاهش نقض حریم آب شهرستان سلامت آب آشامیدنی مردم را به خطر می‌اندازد لازم است مسئولین در این مورد حساسیت لازم را داشته باشند. 

خبرها حاکی است ساخت و ساز غیر قانونی در حریم آب شرب کازرون با حکم فرماندار کازرون آغاز شده و همچنان در حال انجام است، به همین دلیل خبرنگار شیرازه جهت تشریح بیشتر این مسئله چندین بار با سید کمال علوی، فرماندار این شهرستان تماس گرفته و خواستار گفتگو در مورد این مسئله شد که وی از بار گفتگو شانه خالی کرد و پاسخ نداد. همچنین خبرنگار شیرازه جهت بررسی دقیق‌تر موضوع و تکمیل گزارش با حسین رضازاده، نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی تماس گرفت که وی همچون جناب فرماندار سوالات ما را بدون پاسخ گذاشت و حاضر به گفتگو نشد.

گفتنی است با توجه به اینکه در جمهوری اسلامی مسئولین باید در پیشگاه مردم پاسخگو باشند و با توجه به اینکه اکثریت ملت ایران به مدیران سطوح مختلف دسترسی ندارند و مشکلات خود را با رسانه‌های مردمی در میان گذاشته و از طریق رسانه‌ها پیگیری می‌کنند لازم است مدیران در هر جایگاهی که قرار دارند در مورد عملکرد خود پاسخگو باشند و جهت شفاف‌سازی گزارش مشخصی با جزئیات از عملکرد خود به مردم ارائه دهند‌.

رسانه‌ها و مردم فارس عملکرد مدیران را به طور دقیق رصد کرده و مورد ارزیابی قرار می‌دهند. در همین راستا پایگاه خبری تحلیلی شیرازه، مدیرانی که حاضر به پاسخگویی نیستند را به مردم معرفی خواهد کرد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار