مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: امروزه بشر برای امتحان علم و دستاوردهای خود همنوعانش را مورد آزمایش قرار می‌دهد و برای هیچ می‌جنگد.
کد خبر: ۴۵۹۴۸۷
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰ 15 July 2017
تابناک فارس به نقل از آنا: علی همتی در نخستین همایش ملی کامپیوتر و فناوری که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سپیدان برگزار شد، افزود: امروز ما در دوران انفجار اطلاعات قرار گرفته ایم و نمی توان از این دوران به عقب برگشت. با توجه به امکانات کنونی و عصر ارتباطات فاصله ها کم شده است اما در کنار کم شدن فاصله هزینه هایی سنگین را پرداخت می کنیم آن هم فاصله گرفتن از خودمان است.
مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: با توجه با امکانات امروز اگر انسان بخواهد بدون اینها به زندگی ادامه بدهد، می شود اما بسیار مشکل خواهد بود و برای رسیدن به اهداف و برنامه های خود باید برای رسیدن به مقصود از امکانات موجود در کنار زندگی به نفع خودش استفاده کند تا در این راه موفق شود.
همتی: متاسفانه با وجود این همه امکانات و پیشرفت ها در زمینه علم و تکنولوژی بازگشت به عقب و زندگی بدون فناوری امکان پذیر نخواهد بود و انسان در این دریای بیکران انفجار اطلاعات بدون داشتن دانش لازم نابود خواهد شد  
همتی ادامه داد: اختراعات دست بشر فاصله ها را کم کرده است هرچند به تعبیر دیگر می توان گفت فاصله ها زیاد شده است و علی رغم کمی فاصله در مقوله علم و اختراع و زمان و مکان، انسان ها و مهر و محبت و عاطفه ها در این عصر تکنولوژی و ارتباطات دارند از هم دور و دورتر می شوند و این به نفع بشر نیست.
وی افزود: متاسفانه با وجود این همه امکانات و پیشرفت ها در زمینه علم و تکنولوژی بازگشت به عقب و زندگی بدون فناوری امکان پذیر نخواهد بود و انسان در این دریای بیکران انفجار اطلاعات بدون داشتن دانش لازم نابود خواهد شد و در این راه توان رسیدن به مسیر اصلی و مقصد نهایی را نخواهد داشت.
این مقام مسئول با توجه به تولید علم به دست بشر افزود: متاسفانه ما انسان ها برای امتحان علم و دستاوردهای خود، همنوعان مان را مورد آزمایش قرار می دهیم و در این راه برای رسیدن به خواسته هایمان دست به هر کاری می زنیم. امروز بشر برای هیچ می جنگد و برای رسیدن به خواسته های پوچ خود و فناوری های جدید از انسانیت دور می شود و در عصر تکنولوژی انسان ها برای رسیدن به هیچ به جنگ با هم می روند.

مهدی شیخ موحد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سپیدان هم با تشکر از عوامل اجرایی و علمی و شرکت کنندگان در این همایش گفت: ذات علم کشف حقیقت است و هیچ کس در این اصل تردید ندارد چرا علم حجاب اکبر می شود؟ علمی که وجودش پیداشدن و نمود حقیقت است. علمی که در آیات و روایات به فراگرفتن آن توصیه شده و به نوعی فریضه قلمداد می شود چرا فراگرفتن علم در همه ادیان بدون محدودیت مورد قبول واقع شده است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سپیدان ادامه داد: ذات علم حقیقت است و نتیجه آن خشوع است. اگر نتیجه علم به بار ننشیند علم حجاب اکبر می شود اگر فقط با علم به کشف حقیقت دست پیدا کنیم این می شود حجاب اکبر. نتیجه علم باید خشوع و خضوع صاحب علم باشد اگر به علمی دسترسی پیدا کردیم و ماحصل آن این بود که بشر چیزی نمی داند این نتیجه علم می شود.
در ادامه دانشجویان شرکت کننده در این همایش مقالات خود را ارائه کردند و با نظر هیات داوران محمدرضا بهمنی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز و زهرا روزبخش از دانشگاه دولتی جهرم به عنوان برگزیدگان این همایش انتخاب شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار