یک خانواده آمریکایی در مدت یک سال گذشته با حضور در روستای محمدآباد شهرستان استهبان موفق به حفظ قرآن کریم شدند.
کد خبر: ۴۶۰۰۶۲
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۲ 15 July 2017
تابناک فارس به نقل از روابط عمومی برنامه تلویزیونی خوشا شیراز:حلیمه شیخ مادر این خانواده به همراه فرزندانش حوریه فاطمه، سکینه فاطمه و کمیل با حضور در این برنامه تلویزیونی به طرح دیدگاه ها و بیان دلایل خود از سفر به ایران سخن گفتند.
مادر این خانواده آمریکایی گفت: من و فرزندانم به خاطر علاقه ای که به قرآن کریم داشتیم برای حفظ آیات این کتاب آسمانی به ایران آمدیم.
حلیمه شیخ افزود: تا هفده سالگی در ایران زندگی کردم و پس از ازدواج به آمریکا رفتم و 18 سالی است که در امریکا زندگی می کنم .
وی ادامه داد: در آمریکا به اسم فاطمه بسیار احترام می گذراند، حتی افرادی که مسلمان نیستند به نام فاطمه بسیار احترام می گذراند چون می دانند که اسم دختر حضرت محمد (ص) هست و به این دلیل احترام زیادی قائل هستند.
این بانو که در یک سال اخیر در شهرستان استهبان فارس موفق به حفظ قرآن کریم شده است، اظهار کرد: با توجه به آزادی های بی حد و حصر در آمریکا که مشکلاتی را در تربیت فرزندان و تشخیص خوبی از بدی برای آنها به وجود می آورد، فرزندانم را به ایران و روستای محمدآباد استهبان آوردم تا در این روستا، حافظ قرآن شوند.
حلیمه شیخ با درخواست از دستگاه های مسئول در ایران در زمینه حمایت بیشتر از مووسسات قرآنی افزود: زمانی که قرآن را حفظ می کنیم، قرآن در قلب مان هست و بدون شک اگر پاکی قلبِ مان را با حفظ قرآن حفظ کنیم در زندگی هم راه راست را ادامه می دهیم.
کمیل شیخ فرزند پسر این خانواده که 14 سال سن دارد نیز گفت: حفظ قرآن برایم تصمیم خیلی بزرگی بود و در زندگی من بسیار تأثیر می گذاشت، قرآن کامل ترین کتابی است که می شناسم و قرآن راه زندگی را به ما نشان می دهد، من از قرآن احترام به پدر و مادر را بهتر یاد گرفتم ،کمک به دیگران و صبر کردن را یاد گرفتم.
فاطمه حوریه شیخ دختر 15 ساله نیز بیان کرد: وظیفه خودم می دانم که به تمام بچه های همسن و سالم بگویم قرآن چقدر خوب هست اگر افراد دیگر را حتی در کشور آمریکا که ممکن هست برای تبلیغات منفی دید خوبی نسبت به اسلام نداشته باشند با قرآن آشنا کنیم ،اخلاقشان بهتر می شود.
شهرستان استهبان در 160 کیلومتری شرق شیراز قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار