با مشارکت مالک پروژه گراش‌لند، ساخت تصفیه‌خانه آب‌های سطحی شهر گراش به زودی در انتهای خیابان بسیج آغاز می‌شود.
کد خبر: ۴۶۰۲۲۵
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰ 16 July 2017
تابناک فارس به نقل از گریشنا: سخنگوی شورای شهر گراش، گفت: تاکنون شورای شهر یک میلیارد تومان برای تامین زمین و برکه‌های طرح هزینه کرده است و برآورد می‌شود این پروژه به سه میلیارد تومان بودجه نیاز داشته باشد. ساخت تصفیه‌خانه گراش با مشارکت اولیه ۵۰۰ میلیون تومان آغاز می‌شود.
عبدالرضا هرمزی، با بیان این که احداث تصفیه‌خانه آب‌های سطحی یک کار زیربنایی و ضروری است، اظهار داشت: این طرح در چند فاز اجرا خواهد شد که فاز اول شامل خرید و تملک زمین و آب‌انبار بود و شورای شهر و شهرداری بالغ بر یک میلیارد تومان هزینه کردند تا توانستند زمین مورد نیاز و آب‌انبار را خریداری و در اختیار خود قرار دهند. برای ادامه کار، شورای شهر به دنبال این بود تا همشهریان را در راستای اشتغال‌زایی به مشارکت و سرمایه‌گذاری در این طرح تشویق کند، که متاسفاته با اقبال سرمایه‌گذاران بخش خصوصی همراه نشد.
نایب رییس و سخنگوی شورای اسلامی شهر گراش، از مشارکت پروژه تفریحی و گردشگری گراش‌لند در این طرح خبر داد و افزود: برای اجرای فاز دوم تصفیه‌خانه، آقای غلامحسین عابدی، مالک پروژه تفریحی گردشگری گراش‌لند، مبلغ پانصد میلیون تومان به این طرح کمک کردند که در چند مرحله پرداخت خواهد شد و شورای شهر که بنا دارد هر چه سریع‌تر پروژه تفریحی گراش‌لند برای استفاده مردم به بهره‌برداری برسد، خود را موظف می‌کند که آب مورد نیاز فضای سبز این پروژه را تامین کند.
وی افزود: برای بهره‌برداری از این طرح، اعتباری بالغ بر سه میلیارد تومان برآورده شده است که قرار است تصفیه‌خانه در انتهای خیابان بسیج ساخته شود و مجموعه پنج برکه که در حال حاضر توسط شهرداری بهسازی و مرمت می‌شود، قرار است به عنوان مخازن ذخیره آب این پروژه استفاده شود.
هرمزی با اشاره به این که این طرح در تامین سلامت و جمع‌آوری آب‌های سطحی و فاضلاب کمک شایانی می‌کند، تاکید کرد: بهینه‌سازی آب یکی از اولویت‌های مهم و اساسی است که در دین هم مورد تاکید قرار گرفته و ما برای توسعه پایدار شهرستان باید بهینه‌سازی آب را با برنامه و طرح‌های درازمدت دنبال کنیم تا در آینده دچار مشکل نشویم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار