مهرعلیزاده:
مهرعلیزاده با اشاره به موقعیت خوب اقتصادی ارمنستان برای تجار ایرانی گفت: بازار ارمنستان برای تولیدات ما با توجه به مشکلات سیاسی پیش آمده میان ارمنستان و ترکیه موقعیت بسیار مناسبی است و تجار ایرانی به راحتی می‌توانند بازار این کشور را به دست گیرند.
کد خبر: ۴۶۱۱۷۷
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵ 17 July 2017


بخش خصوصی شهرداری تهران را نجات می‌دهد

«محسن مهرعلیزاده» عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران و ایران و رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی تهران درباره دیدار با «آندرانیک الکسانیان» رییس اتاق بازرگانی و صنایع جمهوری ارمنستان به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: در خصوص پتانسیل مناسب ارمنستان جهت ورود بازرگانان ایرانی به بازار تجاری اروپا و آسیا (مجمع اقتصادی اوراسیا)، معرفی برخی پتانسیل های ایران در خصوص صادرات محصولات و کالا های مورد نیاز ارمنستان، ایجاد پل ارتباطی تجاری مابین ایران و کشورهای اروپایی و راهکارهای تسریع ارتباطات تجاری فی مابین جلسه ای را با رییس اتاق بازرگانی و صنایع جمهوری ارمنستان برگزار کردیم.

مهرعلیزاده در خصوص سرمایه گذاری در زمینه های مختلف از جمله سرمایه گذاری در احداث هتل‌های چهار ستاره و پنج ستاره دارای برند گفت: پیشنهاداتی را خطاب به «آندرانیک الکسانیان» مطرح کردم که طرف ارمنی ضمن ابراز علاقه مندی سرمایه گذاران این کشور جهت مشارکت در احداث هتل در تهران، به بیان تجربیات سالهای اخیر ارمنستان در زمینه راه اندازی هتل های برند و تاثیر آن در بالا بردن توان گردشگری کشور، اشاره کرد.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی تهران افزود: سرمایه گذاران ارمنی و دیگر سرمایه گذارانی که در این سالها در ارمنستان سرمایه گذاری کرده اند، آمادگی مشارکت در ساخت هتل های بزرگ بصورت BOT در ایران هستند که در انتها در این خصوص مقرر شد با تدوین برنامه های پیشنهادی طرف ارمنی و ارایه آن به کمیسیون گردشگری اتاق تهران، زمینه برای سرمایه گذاری ارمنی ها در تهران فراهم شود.

مهرعلیزاده افزود: در این سفر دو هدف را دنبال می کردم؛ نخست جذب سرمایه گذارانی که در سال‌های اخیر در ارمنستان برای ساخت هتل های برند سرمایه گذاری مشترک کردند. با توجه به کمبود هتل در پایتخت نیاز مبرم به ساخت 30 الی 35 هتل در حد هتل های 4 و 5 ستاره در تهران احساس می‌شود. دوم اینکه در جهت توسعه روابط با هتل های برند چه اقداماتی را انجام داده اند و کدام برند ها موجود و آماده سرمایه گذاری هستند. ارمنستان نیز مانند برخی از کشورهای تازه استقلال یافته مثل لیتوانی و کشورهای دیگر در حوزه «بالکان» می تواند به عنوان دروازه ورود به اوراسیا باشد.

مهرعلیزاده با اشاره به موقعیت خوب اقتصادی ارمنستان برای تجار ایرانی گفت: بازار ارمنستان برای تولیدات ما با توجه به مشکلات سیاسی پیش آمده میان ارمنستان و ترکیه موقعیت بسیار مناسبی دارد و تجار ایرانی به راحتی می‌توانند بازار این کشور را به دست گیرند.

مهرعلیزاده درباره نقش سرمایه گذاری خارجی در توسعه گردشگری و گسترش این موضوع در تهران گفت: قبل از سرمایه گذاری خارجی بر روی سرمایه گذاری داخلی تاکید داریم. در آماری شنیدم که حدود 200 میلیارد دلار ارزش سرمایه ایرانی هایی است که در دبی هستند و این سهم نسبت به ایرانی هایی که در اروپا زندگی می‌کنند، قابل قیاس نیست. اغلب این افراد علاقمند هستند که در ایران سرمایه گذاری کنند ولی باید شرایط فراهم شود.

مهرعلیزاده درباره افرادی که قصد سرمایه گذاری دارند، گفت: نخست باید به سرمایه گذاران داخلی توجه کرد که در داخل کشور تلاش می کنند و مقاومت می کنند و علاقمند هستند که سرمایه گذاری خود را توسعه دهند. دوم سرمایه گذاری ایرانی که در خارج  از کشور هستند و علاقه دارند سرمایه خود را به داخل کشور سرازیر کنند. سوم به شرکت هایی که به اتکای شرکای ایرانی خود سرمایه گذاری می کنند، باید توجه شود. ما بایستی این سه عامل را به همین ترتیب اولویت در نظر بگیریم و این را درنظر داشته باشیم که دولت برنامه ریز باشد.

مهرعلیزاده درپایان درباره نقش دولت در جذب این سرمایه گذاران گفت: دولت باید امکانات لازم را فراهم کرده و سرمایه بخش خصوصی را به کار گیرد. در مدیریت شهری نیز اگر از روز اول شهرداری با بخش خصوصی آشتی باشد و راه برای سرمایه گذاری در ایجاد مراکز خدمات رسانی به شهروندان اعم از خدمات تفریحی، ورزشی، تجاری شهری و... هموار باشد، بخش خصوصی در این سطح نیز می تواند با سرمایه خود به کمک شهرداری بیاید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار