مدیر توزیع نیروی برق لارستان گفت: مصرف برق در لارستان به ۲۳۳ مگاوات رسید که این مقدار نسبت به گرم ترین روز سال گذشته ۱۱ مگاوات افزایش داشته است.
کد خبر: ۴۶۳۲۳۵
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۰ 20 July 2017
تابناک فارس به نقل از میلاد لارستان :امین دامن‌کشان  با اشاره به گرمای بی‌سابقه شهرستان لارستان اظهار داشت: میزان مصرف برق در تابستان امسال به طور چشمگیری نسبت به سال گذشته افزایش داشته است و در صورت عدم اجرای طرح‌های کاهش پیک بار بدون شک با خاموشی‌های گسترده در سطح شهرستان مواجه می‌شدیم.
وی با بیان اینکه شهروندان لارستان  تیرماه بالاترین میزان مصرف برق خود را تجربه کرده‌اند که نسبت به رکورد گرم‌ترین روز سال گذشته ۱۱ مگاوات افزایش داشته است، افزود: در این روز مصرف برق در لارستان به ۲۳۳ مگاوات رسید و این در حالی بود که در مردادماه سال گذشته در گرم‌ترین روز سال ۲۲۲ مگاوات به ثبت رسید.
مدیر توزیع شرکت برق لارستان علت این افزایش مصرف را گرمای هوا و همچنین افزایش مشترکین دانست و به مردم توصیه کرد با رعایت مصرف برق در ساعات اوج مصرف به ویژه از ساعت ۱۲ تا ۱۶ بعداز ظهر از قطعی احتمالی برق جلوگیری کنند.
وی با اشاره به اینکه در شهرستان لارستان ۹۲ هزار مشترک برق وجود دارد، بیان کرد: مصرف‌کنندگان می‌توانند با رعایت صرفه‌جویی و به کارگیری اصول مدیریت مصرف در ساعات اوج بار، این مجموعه را در خدمات‌رسانی مطلوب‌تر کمک کنند.
وی با اشاره به طرح‌های تشویقی شرکت برق لارستان برای کشاورزان و صنعتگران، ادامه داد: کشاورزان می‌توانند با خاموش کردن چاه خود در ساعات اوج مصرف، علاوه بر استفاده ۲۰ ساعته رایگان از برق، از پاداش همکاری نیز بهره‌مند شوند.
دامن‌کشان با بیان اینکه در صورتی که صنعتگران در ساعات اوج بار، میزان مصرف برق خود را کاهش دهند شامل پاداش می‌شوند، تصریح کرد: صنایع بزرگ نیز می‌توانند با امضای تفاهم‌نامه همکاری با شرکت برق، با خاموش کردن دستگاه‌ها در ساعات اوج مصرف مطابق درخواست اداره برق، از پاداش برخوردار شوند.
مدیر توزیع شرکت برق لارستان درباره مراحل احداث پست ایستگاه برق شماره ۳ شهر لار، گفت: فنداسیون نصب پایه‌ها ریخته شده و طبق اظهارات مسئولین مربوطه در شرکت برق منطقه‌ای فارس نصب دکل‌ها از مردادماه آغاز خواهد شد.
وی با ابراز امیدواری از اتمام مراحل احداث این ایستگاه تا پایان امسال، افزود: با توجه به قرار داشتن ۷ خط انتقال برق در شهرهای لار و لطیفی در وضعیت پرباری و بحرانی، در صورت بروز مشکل در یکی از خط‌ها، امکان آسیب‌پذیری سایر خط‌ها بسیار بالاست.
مدیر توزیع شرکت برق لارستان با تأکید بر نیاز ۱۰۰ درصدی این شهرستان به احداث هر چه سریعتر پست برق شماره ۳ شهر لار، بیان کرد: با احداث این ایستگاه، علاوه بر کاهش نوسانات و افزایش پایداری برق مشترکین، امکان توسعه تعداد مشترکین و تامین برق متقاضیان جدید در لارستان فراهم می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار