شهرستان سپیدان یکی از شهرستان مهم وگردشگر پذیر فارس است که این روزها بدون داشتن تاکسی روزگار سپری می کند.
کد خبر: ۴۶۴۰۰۰
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰ 22 July 2017
تابناک فارس به نقل از مارگون :شهرستان سپیدان یکی از شهرستان مهم وگردشگر پذیر فارس است که این روزها بدون داشتن تاکسی روزگار سپری می کند در عصر ماشینی که شهروندان برای رسیدن به برنامه‌های زندگی خود به سرعت بیشتری نیاز دارند نگین زاگرس از این قافله عقب مانده است وهمشهریان برای رسیدن به امورات خود دست به دامن آژانسها می شوند.

شاید در نگاه اول باورش سخت باشد وبعید به نظربرسد که شهری با قدمت بسیارو مرکز شهرستان فاقد تاکسی باشد. شهر اردکان مرکز شهرستان سپیدان با جمعیتی بالغ بر16 هزار نفر جمعیت و مساحتی وسیع و ادارات پراکنده در تمام نقاط شهر؛ دارای دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور بوده اما یک تاکسی در این شهر وجود ندارد و مردم وروستائیان این شهر را با هزاران مشکل روبه‌رو کرده است.

 سالهای سال است که خیابان های شهر اردکان ، منتظر حضور تاکسی ویا سرویس حمل ونقل دولتی هستنداما تاکنون این شهر نه رنگ تاکسی رابه خود دیده ونه رنگ اتوبوس خط واحد، و مردمی که فاقد وسیله نقلیه هستند مجبورند از آژانس های داخل شهر که طی این سالها مثل قارچ سربرآورده اند جهت کارهای اداری وشخصی استفاده کنند.مردمی هم که ازبقیه جاهای این شهرستان مانند روستاها وشهرکهای اطراف جهت کارهای اداری مراجعه میکنند به شدت از نبود تاکسی در شهر گله مند هستند.

نبود تاکسی در شهرموجب شده که مردم این شهر برای انجام اموری مثل سرویس مدارس، مهد کودک، خرید و انجام دادن کارهای شخصی خود از آژانس‌ها و مسافربرهای شخصی استفاده کنند.

بعد از این همه سال در یک شهر گردشگر پذیر وقطب توریسم جنوب کشور، جای تأسف دارد که از نیازهای اولیه و حقوق مسلم شهروندی صحبت کنیم، چرا نباید فکری اساسی به حال این معضل بزرگ کنند، به چه میزان خانواده ها می توانند با پرداخت پول های زیاد به آژانس های شهری ادامه زندگی بدهند!!

استفاده از وسایل نقلیه عمومی به ویژه تاکسی یکی از موضوعات و مسائل مهم برای مردم شهر اردکان است که اهمیت استفاده از وسایل را در بین شهروندان نشان می‌دهد و شهراردکان یا نگین زاگرس با ویژگی‌هایی که دارد در این زمینه دچار مشکل یا نقصان زیادی است.امیدوارم مسولین امر توریستی ترین نقطه جنوب کشور؛ چاره ایی جهت این مشکل اجتماعی  کنند


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
برای اولین بار در سپیدان تاکسی اینترنتی نت رو شروع به کار کرده از مسئولین تقاضای حمایت داریم.
باتشکر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار