امام‌جمعه شیراز با انتقاد از واردات بی‌رویه کالا به کشور گفت: واردکردن آب به کشور شرم‌آور است.
کد خبر: ۴۶۴۰۱۷
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰ 22 July 2017

تابناک فارس به نقل از خبرگزاری فارس: آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با بیان اینکه دولت دوازدهم باید جلوی واردات بی‌رویه به کشور را بگیرد، اظهار داشت: امروز آب، رب گوجه‌فرنگی و... را وارد کشور می‌کنند و این واردات بی‌رویه همه‌چیز جامعه را تحت‌الشعاع خود قرار داده است.

وی افزود: واردکردن آب به کشور شرم‌آور است و اگر حتی توسط بخش خصوصی هم انجام می‌شود، دستگاه‌های مربوطه باید جلوی آن را بگیرند تا بیش از این برای واحدهای تولیدی داخل گرفتاری درست نکنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس همچنین گفت: دولت دوازدهم وعده‌هایی را که به مردم در انتخابات داد به‌ویژه در بحث تولید و اشتغال عملیاتی کرده و خلأهای موجود را هرچه سریع‌تر برطرف کند.

امام‌جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود به روز ولادت حضرت معصومه (س) و ویژگی‌های شخصیتی این بانوی بزرگوار اشاره کرد و اظهار داشت: روز ولادت حضرت معصومه (س) را روز دختر نامیده‌اند و دختران ما باید بدانند که همچون این بانوی مکرم می‌توانند با حفظ حجاب و عفاف خود در جامعه در کارهای اجتماعی مُثمرثمر واقع شوند.

ایمانی افزود: حضرت معصومه (س) برای دفاع از ولایت مسیر پرخطر مدینه تا طوس را می‌پیماید تا به دختران امروز ما نشان دهد که در عین عفیف بودن و عالم بودن، می‌توان در اجتماع ظاهر شد و مدافع حق و حقیقت بود و این الگویی کم‌نظیر برای دختران مسلمان است.

وی اضافه کرد: متولیان تعلیم و تربیت جامعه باید دختران ما را همچون حضرت معصومه (س) با این رشد سیاسی و انقلابی تربیت کنند، به‌ویژه در دنیایی که زن را به‌عنوان ابزاری در خدمت مردان بوالهوس قرار داده‌اند.

ایمانی با اشاره به دهه کرامت و سه شخصیت بزرگوار آن خاطرنشان کرد: دهه کرامت با میلاد حضرت معصومه (س) آغاز و با بزرگداشت حضرت احمدبن موسی (ع) امتداد و با ولادت حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) پایان می‌پذیرد و در این دهه مردم پیوند خود را با اهل‌بیت (ع) استوارتر می‌سازند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به زیاده‌خواهی‌های آمریکا و خلف وعده سران این کشور اشاره کرد و اظهار داشت: آمریکا در برجام باکمال وقاحت می‌گوید که ایران به تعهدات خود عمل کرده، اما تحریم‌هایش ادامه می‌یابد.

امام‌جمعه شیراز افزود: خیانت‌های گذشته آمریکا به کشورهای دوست و دشمنش آشکار است و ما باید بدانیم که به‌هیچ‌عنوان نمی‌توان روی حرف سران این کشور حساب کرد و قدمی برداشت.

ایمانی ادامه داد: مذاکره با کشوری که سایر کشورهای دنیا را مانند گاو شیرده می‌داند، بی‌نتیجه است؛ چراکه خود ترامپ در مورد عربستان گفت که این کشور یک گاو شیرده است و تا زمانی که شیر می‌دهد باید آن را دوشید و پس‌ازآن سرش را برید.

وی اضافه کرد: برخوردی را که آمریکا با دست‌نشانده‌های خائنش همچون محمدرضا شاه و حسنی مبارک و... کرد برای همگان واضح است و نشان می‌دهد که این کشور به هیچ‌کدام از تعهدات خود پایبند نیست و ما باید همیشه بیدار باشیم و فریب نخوریم.

امام‌جمعه شیراز همچنین در بخشی از خطبه‌ها با گرامی‌داشت یاد و خاطره آیت‌الله کاشانی اظهار داشت: این عالم مبارز از آن چهره‌های انقلابی بود که به دلیل بازیگری بازیگران سیاسی، در زمان حیات همواره مورد بی‌مهری قرار گرفت و با پیروزی انقلاب اسلامی صداقت و حقانیت وی آشکار شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس در قسمت دیگری از خطبه‌ها به اهمیت کار در اسلام اشاره کرد و افزود: امروز جوانی با مدرک لیسانس و فوق‌لیسانس به بنده مراجعه می‌کند و تقاضای نگهبانی فلان اداره را می‌دهد و این نوع نگاه به مفهوم کار نشان می‌دهد که ما معنای کار را درست متوجه نشده‌ایم.

وی افزود: امروز کار برای بسیاری از جوانان در کارهای دولتی خلاصه‌شده و این نگاه درستی به فرهنگ کار نیست و جوانان باید بدانند هرکاری که مفید باشد و باعث شود آن‌ها دستشان را جلوی کسی دراز نکنند، به‌هیچ‌عنوان عار نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار