مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر این که المپیاد بین المللی علمی – دانشجویی کشور بیست و دوم تا بیست و ششم مرداد ماه در تهران برگزار می‌شود، گفت: نتایج نهایی این آزمون اواسط شهریورماه جاری اعلام خواهد شد.
کد خبر: ۴۶۴۵۷۹
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰ 22 July 2017
تابناک فارس به نقل از ایسنا:کتر حسین توکلی اظهار کرد: آزمون مرحله‌ نهایی بیست و دومین المپیاد علمی - دانشجویی کشور در روزهای پنج شنبه ۲۹ و جمعه ۳۰ تیرماه سال ۱۳۹۶ در پردیس فنی - مهندسی شهید عباسپور دانشگاه شهید بهشتی واقع در شهر تهران برای تعداد ۹۹۹ داوطلب که از این تعداد ۳۶۲ نفر زن و مابقی مرد بودند، برگزار شد.

وی در ادامه تصریح کرد: منتخبین المپیاد متمرکز آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۶ و همچنین المپیاد غیرمتمرکز از قطب‌های هشت گانه دانشگاهی در ۲۰ رشته امتحانی که اسامی رشته‌های مندرج در دفترچه ذکر شده است به مرحله‌ نهایی راه یافتند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور همچنین تاکید کرد: قطب‌های هشت گانه دانشگاهی عبارت از قطب اول به مرکزیت دانشگاه تربیت مدرس، قطب دوم به مرکزیت دانشگاه مازندران، قطب سوم به مرکزیت دانشگاه فردوسی مشهد، قطب چهارم به مرکزیت دانشگاه تبریز، قطب پنجم به مرکزیت دانشگاه اصفهان، قطب ششم به مرکزیت دانشگاه شیراز، قطب هفتم به مرکزیت دانشگاه شهید باهنر کرمان و قطب هشتم به مرکزیت دانشگاه بوعلی همدان است.

دکتر توکلی خاطر نشان کرد: آزمون از ساعت هشت صبح روز پنج شنبه ۲۹ تیرماه سال ۱۳۹۶ آغاز و در ساعت ۱۴ روز جمعه ۳۰ تیرماه جاری پایان پذیرفت. همچنین کارت ورود به جلسه آزمون با ارائه‌ی کارت ملی یا شناسنامه عکس دار ساعت ۷ روز پنج‌شنبه ۲۹ تیرماه سال ۱۳۹۶ در محل برگزاری آزمون به داوطلبان ارائه شده است.

به گفته وی، شروع فرآیند برگزاری آزمون راس ساعت ۷:۳۰ بوده است. اسامی منتخبین المپیاد و برنامه زمانی آزمون از طریق سایت المپیاد دانشجویی کشور قابل دریافت بوده است. همچنین داوطلبانی که تمایل به استفاده از خوابگاه را داشته‌اند می‌توانستند از بعد از ظهر روز چهارشنبه ۲۸ تیرماه ۱۳۹۶ در محل برگزاری آزمون از خوابگاه استفاده کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: در المپیاد کشوری تعدادی در رشته‌های ریاضی و شیمی انتخاب می‌شوند تا پس از پایان رقابت‌های مرحله‌ نهایی از هر رشته در المپیاد بین المللی با دانشجویان خارجی که در تاریخ ۲۲ تا ۲۶ مرداد ماه سال ۱۳۹۶ برابر با ۱۳ تا ۱۷ آگوست ۲۰۱۷ در شهر تهران برگزار می‌شود به رقابت بپردازند.

دکتر توکلی خاطرنشان کرد: ضمنا در این المپیاد آزمون‌ها به زبان انگلیسی می‌باشند و در پایان برگزاری المپیاد بین المللی در مراسم اختتامیه منتخبین و دریافت کنندگان مدال‌های طلا، نقره و برنز در هر رشته مشخص می‌شوند. همچنین تاکنون از کشورهای آسیایی، آفریقایی و اروپایی برای شرکت در این المپیاد اعلام آمادگی کرده‌اند که پس از هماهنگی با مراجع قانونی فهرست کشورهای مذکور و تعداد افراد شرکت‌ کننده متعاقبا اعلام می‌شود.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در بیان کرد: زمان اعلام نتایج المپیاد علمی دانشجویی کشور اواسط شهریورماه سال ۱۳۹۶ از طریق سایت مرکز المپیاد سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار